back to top
2024. november 21. 22:15

KezdőlapF1Itt a legőrültebb statisztika a tegnapi Osztrák Nagydíjról

Itt a legőrültebb statisztika a tegnapi Osztrák Nagydíjról

-

Több mint 1200 vizsgált eset, 100 másodpercnyi utólagos büntetés (ami sokkal több is lehetett volna), pozíciócserék az első tízben és 5 órával a leintés után kialakult végeredmény. Az Osztrák Nagydíjon történtek nagyon nem vetettek jó fényt a Forma-1-re, de ha kicsit még ennél is jobban beleásunk a büntetéscunamiba, kiderül, hogy lehet még fokozni.

Miután tegnap totális bohózatba torkollt az Osztrák Nagydíj, amelynek végeredményét csak 5 órával a leintés után, 6 versenyzőnek kiosztott 100 másodpernyi extra büntetést követően tekinthettük véglegesnek, itt van az a statisztika, amely a legjobban érzékelteti, mennyire nevetségessé tette magát a sportág azzal, hogy máig nem talált megoldást az évek óta problémát jelentő pályaelhagyások kezelésére.

Közröhej tárgyává vált az F1, további 100 másodperc büntetést osztottak ki

Már önmagában az is elképesztő adat, hogy több mint 1200 pályaelhagyást vizsgáltak, és már a verseny során több mint 100 kört vettek el a mezőnytől. Az utólagos vizsgálat alatt kiderült, hogy a legtöbbször Esteban Ocon szelte át négy kerékkel a fehér vonalat, amiért végül összesen fél percet adtak hozzá az idejéhez. Az Alpine francia versenyzőjét egyszer veszélyes kiengedés miatt is szankcionálták, erről azonban természetesen nem ő tehetett.

Ezen kívül azonban még négy büntetést kapott pályaszélesítésért, amivel rekordot állított fel, soha egyetlen versenyzőt sem büntettek ugyanis egy futam alatt négyszer versenyzői kihágásért. Az eddigi rekordot Pastor Maldonado tartotta három büntetéssel, amit egyébként pont Oconnak sikerült beállítania az idei Bahreini Nagydíjon.

És ha mindez nem lenne elég, az utólagos összegzés alapján kiderült, hogy a 26 esztendős pilóta az Osztrák Nagydíj 71 köréből mindössze 58-at teljesített szabályosan, azaz a maradék 12 körében (csak 70-et ment, mert kört kapott a győztes Max Verstappentől) legalább egyszer elhagyta négy kerékkel a pályát. Ahhoz képest nem is rossz, hogy így is csak két pozíciót veszített, és végül a 12. helyett 14.-ként rangsorolták.

Esteban Ocon, Alpine, Osztrák Nagydíj
Ocon aligha ilyen rekordról álmodott Fotó: Alpine F1 Team

És alighanem a francia pilóta több más versenyzővel egyetemben még ennél több büntetést is kaphatott volna, az FIA ugyanis az Aston Martin óvása által előidézett helyzetben úgy döntött, hogy a még ennél is több időbüntetés – és alighanem a még nevetségesebbé válás – elkerülése érdekében utólag változtat a pályaelhagyások szankcionálásán.

Addig ugyanis 4 pályaelhagyásért 5, az ötödikért pedig már 10 másodperces büntetés járt, ám a szabályszegések nagy száma miatt az utólagos elbírálásnál ezután nem minden újabb pályaelhagyás ért büntetést, hanem nullázták a számlálót, és az ötödik után újabb négy elhagyásért járt újabb 5 másodperces büntetés, majd a következőért, azaz összességében a 10. pályaelhagyásért újabb 10 másodperc.

Az FIA-nak és az F1-nek most már tényleg kezdenie kell valamit ezzel, hiszen a tegnapi versenyen összesen két versenyző volt, aki egyetlen körben sem hagyta el négy kerékkel a pályát: Fernando Alonso és George Russell.

Friss