back to top
2024. november 22. 03:33

KezdőlapF1Norris könnyen Hamilton prédájává válhatott volna, de így is észszerűen döntött a...

Norris könnyen Hamilton prédájává válhatott volna, de így is észszerűen döntött a McLaren

-

Andrea Stella elárulta, hogy a mezőny többségével ellentétben miért a kemény gumikat tették fel Lando Norrisnak a biztonsági autós fázis alatt. A McLaren csapatfőnöke hangsúlyozta, még úgy is ez volt a legjobb döntés, hogy a brit pilóta könnyen elbukhatta volna a második helyet.

A McLaren számára kiválóan sikerült a Brit Nagydíj hétvégéje, hiszen Lando Norris második és Oscar Piastri negyedik helyével 30 pontot tettek hozzá az előző kilenc forduló során összegyűjtött 29 egységhez. A futam egyik pontján azonban a szurkolóik féltették őket, ugyanis a körülöttük lévőkkel ellentétben a két pilóta nem lágy, hanem kemény gumikat kapott.

A Red Bull megdöntötte Sennáék rekordját, Norris óriási csata után verte meg Hamiltont

Az egész Kevin Magnussen autójának meghibásodásából indult ki, ami a 31. körben történt. Ekkor virtuális biztonsági autó lépett életbe, de két körrel később beküldték a valódi Safety Cart. Norris ekkor állt ki, és hiába kért csapatától lágyakat, végül keményeket kapott. A brit versenyző később megkérdezte, hogy a többiek milyen abroncsokat kaptak, és amikor megtudta, hogy C3-asokat, nem volt elragadtatva. A McLaren csapatfőnöke azonban kiállt a döntés mellett.

„A virtuális biztonsági autó alatt szívesen mentünk a kemény gumikon, mert ez nem jelentett volna problémát a felmelegítés szempontjából – nyilatkozta Andrea Stella. – Aztán a virtuális biztonsági autóból Safety Car lett, amikor a bokszutcában voltunk, és a kiállásnál minden készen állt, hogy feltegyük a kemény abroncsokat. Egy utolsó pillanatban történő váltás a lágyakra gondot okozhatott volna. Ha a személyzet a keményekkel áll készen, és az ember a lágy gumikra vált, az azt jelenti, hogy a srácoknak be kell rohanniuk a garázsba, le kell venniük a paplanokat, és oda kell vinniük az abroncsokat. Ez elég necces helyzetet teremthet, és késleltette volna a bokszkiállást.”

Stella szavait alátámasztják a felvételek, hiszen ezekből kiderül, hogy a Chapel kijáratánál tartott, amikor beküldték a biztonsági autót. Így pedig a McLarennek tényleg kevés ideje volt, hiszen nem csupán a szerelőknek kellett volna kicserélniük a gumikat, hanem előtte a döntést is meg kellett volna hozni, aminek nyilvánvalóan van némi átfutási ideje.

„Úgy gondoltuk, hogy ez nem egy olyan szituáció, amikor a felmelegítés szempontjából hatalmas a különbség a kemény és a lágy gumik között – folytatta Stella – Ha az első négy kanyart sikerül kihúzni, majd átmegyünk a kilences kanyaron, elkezdünk megfelelő hőmérsékletet generálni. Nem akartunk változtatni a gumiválasztáson a bokszkiállásnál, mert ez jelentős késlekedéssel járhatott volna. Elfogadva, hogy ez az újraindításnál talán egy pozícióba kerülhetett volna nekünk, ez volt a legészszerűbb döntés.”

Az újraindítás után aztán az élen álló Max Verstappen rögtön elhúzott Norristól, akire Lewis Hamilton nagyon ráesett. A két brit versenyző két körön keresztül vívott nagyon éles csatát, de a 23 éves pilóta végül meg tudta őrizni a második helyet. A hétszeres világbajnok egyébként azért tudott a másik McLarent hajtó Oscar Piastri elé kerülni, mert az ausztrál újonc még a biztonsági autó előtt állt ki, és mivel ő is keményeket kapott, nem volt esélye a támadásra.

Friss