back to top
2024. november 22. 03:16

KezdőlapF1Felborult a sorrend a Hungaroringen, Verstappen a középmezőnyben, a Mercedesek még ott...

Felborult a sorrend a Hungaroringen, Verstappen a középmezőnyben, a Mercedesek még ott sem

-

Charles Leclerc elsőségével zárult a Magyar Nagydíj második szabadedzése, mögötte viszont teljesen felborult a sorrend: Max Verstappen csak a tizenegyedik, míg a Mercedesek a tizenhatodik, illetve a huszadik helyen végeztek. Persze valószínű, hogy többen is sokat benne hagytak.

Az első szabadedzéssel ellentétben a Magyar Nagydíj második gyakorlását száraz körülmények között rendezték. Ennek megfelelően a mezőny nagy része hamar kiment a pályára, kivéve a Red Bullokat és a Ferrarikat. A tréning elején Logan Sargeant állt az élre a közepes gumikon, aki viszonylag sokáig vezetett, és még a legutoljára pályára guruló Max Verstappen sem tudta megelőzni lágyakon.

Folytatódik Pérez vesszőfutása, azonnal összetörte a Red Bullt a Hungaroringen (videó)

Később persze többen is feltették a lágy gumikat, és a mezőny jelentősen gyorsult. 30 perc elteltével Lando Norris vezetett, akit Pierre Gasly és Cunoda Juki követtek, míg az élcsapatok pilótái csupán a középmezőnyben vagy még ott sem voltak.

Szűk 25 perccel a vége előtt aztán Charles Leclerc állt az élre, de 1:17.686-os körével csak 15 ezreddel előzte meg Norrist. Verstappen aztán nem tudott sokat javítani, és lemaradása továbbra is 593 ezred volt, de használt lágyakon futotta meg gyorskörét. Innentől kezdve pedig nem is változott a sorrend, aminek következtében a címvédő csak a tizenegyedik helyen végzett. Ami az első tízet illeti, Leclerc, Norris, Gasly, Cunoda, Esteban Ocon, Nico Hülkenberg, Valtteri Bottas, Fernando Alonso, Csou Kuan-jü és Carlos Sainz lett a sorrend.

A szokásoknak megfelelően az edzés végén jöttek a hosszú etapok. Verstappen és a két Ferrari nagyjából egyszerre hagyta el a bokszutcát a lágy abroncsokon, így az ő köreiket össze lehetett hasonlítani. Leclerc sokkal jobban kezdett a holland versenyzőnél, ám egyrészt kérdéses, hogy mennyit hagyott benne, másrészt a harmadik kör után már a Red Bull volt a gyorsabb. Az autóját az első szabadedzésen összetörő Sergio Pérez a tizennyolcadik pozícióban végzett, és a hosszú etapra ki sem jött. Martin Brundle, a Sky Sports szakkommentátora a közvetítésben megjegyezte, hogy a bikások autója és az Aston Martin rendkívül stabil a kanyarokban, ellentétben a Mercedesszel, amelyre Lewis Hamilton is panaszkodott. Mindezt az eredmények is alátámasztják, hiszen a hétszeres világbajnok a tizenhatodik, míg csapattársa az utolsó, huszadik pozícióban zárt. Persze hozzá kell tenni, hogy ennél azért szinte biztosan jobbak lesznek, ahogyan a Red Bullok is.

Friss