Óriási bókot kapott Cunoda Jukitól a nemrég kirúgott Nyck de Vries.
A Red Bull bő másfél héttel a Magyar Nagydíj előtt bejelentette, hogy megválik Nyck de Vries-től és beülteti a helyére Daniel Ricciardót. A mezőny tagjai ezután először az idei hungaroringi versenyhétvége előtt tudtak érdemben reagálni a hírre. Cunoda Juki már az Orlen szerdai, Rallycafe.hu részvételével zajló sajtóeseményén elmondta, hogy együttérez a holland pilótával és nagyon tiszteli őt, majd kiemelte, hogy különösen de Vries visszajelzései nyűgözték le a kettejük közös ideje alatt, és sokat tanult a Formula E-világbajnoktól.
Cunoda aztán csütörtökön, a Hungaroring paddockjában részletesebben is elmagyarázta, hogy mire gondolt.
„Különösen az edzések utáni visszajelzésekben volt nagyon specifikus arról, hogy miként viselkedik az autó. Soha nem láttam még ilyen pilótát, igazán specifikus dolgokat mondott, minden apró részletet leírt, amelyeket könnyű volt megérteni. És igen, igazán specifikus volt. Meg tudtam mondani, miért volt ilyen sikeres korábban. Ezeken a területeken, amelyeken valószínűleg kissé hátrányban voltam eddig, előre kell lépnem egyet. És valószínűleg Nyck igazán jó példa és referencia volt arra, hogy mit kell tennem.”
Cunodát ezután megkérték, hogy kicsit részletezze, pontosan mit is jelent mindez, és miben volt nagyon specifikus de Vries. „Hogy miként viselkedik az autó a kanyarban. Elkezdte a fékezéstől, a késői kanyarbejáraton át a kanyar közepéig, majd a kijáratig. Nyilván ezeket én is végigveszem, de ő kicsit jobban arra fókuszált, hogy elmondta, mik a hiányosságok, de megoldásokat is javasolt azok orvoslására a jövőbeli fejlesztésekhez.”
A japán versenyző ezután elmesélt egy tavalyi történetet arról, hogy de Vries rögtön azután megcsillogtatta kivételes képességeit, hogy csatlakozott az Alpha Taurihoz.
„Ami a leginkább lenyűgözött, az a tavalyi abu-dzabi teszt utolsó napja. Először vezette az autónkat, és leírta, hogy miként viselkedik az első szárny a kanyarban, és szinte rögtön mondta, hogy mennyire hajlott a szárny a kanyarban, és hogy ez a fajta elhajlás milyen viselkedést idézett elő az autón. Megbecsülte, hogy mit csinál az első szárny, és szinte tökéletesen igaza volt a karakterisztikával és az első szárny tervezésével kapcsolatban. Nemrég láttam a Rush-t, amelyben Niki Lauda is nagyon jó visszajelzéseket adott az autóról. Valószínűleg ő is olyan, mint Niki Lauda” – utalt a japán pilóta a háromszoros világbajnokra, akinek híresen jó érzéke volt mind a versenyautók, mind az utcai autók viselkedésének és esetleges hiányosságainak feltérképezéséhez.
Hamilton odaszúrt a Red Bullnak és Verstappennek de Vries kirúgása miatt
A Magyar Nagydíj csütörtöki napján több versenyző is elárulta, hogy kapcsolatba lépett de Vries-szel azután, hogy Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója közölte vele: nincs tovább. Mint kiderült, Cunoda is így tett.
„Küldtem neki üzenetet. Nem tudtam, hogy ez jó-e vagy nem, de elmondtam neki, hogy miként érzek, és kifejeztem a nagyrabecsülésemet. Ő pedig igazán szépet írt vissza. Szóval barátok vagyunk, ő egy nagyon kedves és tiszteletreméltó srác. Nagyon sok mindent tisztelek benne.”
A japán versenyzőtől azt is megkérdezték, szerinte volt csapattársa túl kevés időt kapott-e a bizonyításra. „Szerintem az első tíz verseny során több pályát sem ismert, szóval szerintem igen. Szerintem az utóbbi időben elég jó munkát végzett, ezt meg tudom mondani a köridejeiből és hogy miként viselkedett a csapatban. Fokozatosan építette fel az önbizalmát. Úgyhogy igen, kicsit meglepő volt [a leváltása]” – mondta.