back to top
2024. május 14. 22:41

KezdőlapF1Hamilton hatalmas előnyt bukott el a gyorsköre végén, de vajon miről árulkodik...

Hamilton hatalmas előnyt bukott el a gyorsköre végén, de vajon miről árulkodik ez?

-

A Max Verstappennel szembeni virtuális összevetésben több mint két autóhosszal fordult rá leggyorsabb körében az utolsó méterekre a Magyar Nagydíj pole pozícióját megszerző Lewis Hamilton, de így is csak nagyjából 20 centivel ért körbe hamarabb, mint a holland. Az érdekes azonban nem ez, hanem, hogy Verstappen miért nem tudta őt elkapni a célvonalig.

Mindössze 3 ezredmásodperc, átszámolva nagyjából 20 cm döntött Max Verstappen és Lewis Hamilton között a Magyar Nagydíj időmérő edzésén, ami már önmagában elképesztő, de ha megnézzük a Formula Addict összehasonlító animációját a Red Bull és a Mercedes versenyzőjének Q3-as leggyorsabb köréről, még hihetetlenebb, hogy miként jött össze ez a minimális differencia.

Hamilton és Verstappen a teljes kör során nagyon közel volt egymáshoz. Az első szektor végén, a négyes kanyar előtt a holland majdnem egy teljes autóhosszal volt előrébb, de a négyesben és az ötösben Hamilton hozott rajta, majd azt ötös kigyorsítása után Verstappen elé került a virtuális összehasonlításban.

Hamilton épphogy legyőzte Verstappent, övé a több rekordot is jelentő pole a Hungaroringen

A tízes kanyaron látványosan gyorsabban ment át, és több mint egy autóhosszal ellépett, majd a 11-esből kifelé tovább növelte az előnyét, hogy aztán a 12-es féktávján Verstappen ismét egy autóhosszon belülre kerüljön. A 13-asból kifelé a Mercedes azonban nagyon jól gyorsított ki, és már nagyjából két autóhosszal vezetett, ám Verstappen az utolsó kanyaron sokkal jobb tempót vitt át, majd rakétaként lőtt ki.

Aki nem ismeri az eredményt, azt hihetné, hogy az állítható hátsó szárny segítségével a célvonalig simán lenyomta a Mercedest, de nem, hiába közelített rá ugyanis rohamtempóban a célegyenes elején, az utolsó métereken megtorpant, majd a célvonal előtt a Mercedes még rá is vert egy kicsit.

Mindez annak tükrében igazán érdekes, hogy a Red Bull a szezon eddigi jelentős részében páratlan teljesítményre volt képes nyitott DRS-sel, de miként azt tegnap Hamilton is megjegyezte, érdekes módon elillant ez az előnye. Lehet, hogy a szezon elején ez a pole még a kétszeres világbajnoké lett volna?

Íme az animáció:

Friss