back to top
2024. május 06. 16:14

KezdőlapF1Túlélt egy tömegbukást, majd két futam után nyugdíjazták - eladó Schumacher legrövidebb...

Túlélt egy tömegbukást, majd két futam után nyugdíjazták – eladó Schumacher legrövidebb életű Ferrarija

-

Hamarosan kalapács alá kerül az a Forma-1-es Ferrari, amely mindössze két versenyen indult, de az egyiket megnyerte, és a másikon is dobogón végzett Michael Schumacher kezei között.

Különleges Forma-1-es Ferrarit bocsát árverésre az RM Sotheby’s augusztus 16. és 19. között, kalapács alá kerül ugyanis Michael Schumacher 2002-es szezon elején használt Ferrari F2001b-je. A 2001-ben a német pilótának és a csapatnak is világbajnoki címet hozó F2001-es továbbfejlesztett változata mindössze két futamon szerepelt Schumacherrel, mielőtt a maranellóiak a Brazil Nagydíjon bevetették az F2002-es modellt, így Interlagosban már csak Rubens Barrichello versenyzett az F2001b-vel.

Ferrari F2001b, Michael Schumacher
Az F2001b eladásra kínált 215-ös kasztnija, rajta Schumacher nevével  Fotó: RM Sotheby’s

A most árverésre bocsátott 215-ös kasztni Schumacher autója volt a 2002-es szezon nyitóversenyén, amely hatalmas tömegbukással indult, és végül Schumacher győzelmével zárult. Két héttel később, a Maláj Nagydíjon már nem tudta megismételni ezt az eredményt, de így is végrehajtott egy történelmi tettet: Schumacher az időmérő edzésen ezzel az autóval szerezte a Ferrari történetének 150. pole pozícióját a Forma-1-ben. Ráadásul mindössze hárman tudták egy másodpercnél jobban megközelíteni, ami jól mutatta, hogy az előző évi autó továbbfejlesztett változata is mennyire ütőképes maradt.

A 215-ös kasztniról részletes képgaléria IDE KATTINTVA nézhető meg.

A négyszeres világbajnok másnap aztán összeakadt Juan Pablo Montoyával a rajtnál, aminek következtében leszakadt az első szárnya, a kolumbiai pedig – igencsak vitatható módon – megkapta az F1 történetének első áthajtásos büntetését. Schumacher a 21. helyről végül a harmadikra kapaszkodott vissza, azaz zsinórban másodszor is dobogóra hozta a 215-ös kasztnit, amelynek ez volt az utolsó versenye, mert a Brazil Nagydíjra már csak tartalékként utazott el.

Michael Schumacher, Ferrari, Maláj Nagydíj, 2001
Schumacher a 2001-es Maláj Nagydíjon  Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Miután a szezon negyedik versenyétől, a San Marinó-i Nagydíjtól már Barrichello is az F2002-est használta, a 215-öst főként gumiteszteken vetették be: Luciano Burti tesztpilóta 2002 áprilisában és májusában öt nap alatt 384 kört tett meg vele, mielőtt a kocsit végleg nyugdíjba küldték.

A 215-ös kasztni azon kevés F1-es autó egyike, amely soha nem végzett a dobogón kívül, és a történelmi jelentősége is egyértelmű, hiszen ez a kocsi indította el Michael Schumachert afelé, hogy abban az évben ötödik világbajnoki címével beállítsa a legendás Juan Manuel Fangio rekordját.

Az autót 2003-ban egy svájci gyűjtő vásárolta meg és rendszeresen pályára vitte azt pályanapokon, a mostani tulajdonosához 2011-ben került. Az RM Sotheby’s tájékoztatása szerint mielőtt majd az új tulaj is vezetheti, először el kell szállítani a kocsit Maranellóba, hogy a Ferrari a motorját, a váltóját és a kuplungját is felújítsa.

Kikiáltási árat az RM Sotheby’s nem jelölt meg, azt csak megkeresésre árulják el.

Friss