Remekül teljesít az idei FIM motokrossz világbajnoki szezonban Kimi Räikkönen csapata az MXGP géposztályban. A zsinórban öt győzelemnél tartó KRT csapatfőnöke ezt örömmel fogadta, miközben felidézte, hogyan indult a motorozás iránti szeretete.
Kimi Räikkönen nem unatkozik F1-es pályafutásának befejezése után sem, hiszen hol NASCAR-versenyen indul, hol a gyerekeivel gokartozik, vagy fia versenyein van jelen, és hát az idén megszületett harmadik gyermeket is. De emellett nem hanyagolja el 2011-ben alapított motokrossz-csapatát sem.
Gyerekként egy 50 köbcentis Italjet minimotoron kezdte, amin elsajátította a motorozás csínját-bínját. Ez elültette benne a motorozás szeretetét, noha nem sok versenyen indult fiatalon, és azok is kisebb, helyi megméretések voltak. „Mindig is tetszett a kihívás, ami elé ez a sportág állít, és az, hogy mennyire fizikális. Nagyszerű érzés, és motorozás után az ember mindig úgy érzi, hogy igazi kihívás elé állította magát, nagyon pozitív módon” – nyilatkozta a Kawasaki oldalán közzétett interjúban.
Räikkönen a gokart után már rally-ra is neveli a gyerekeit? (videó)
Azt gondolhatnánk, hogy a McLaren, a Lotus vagy a Ferrari nem nézte jó szemmel ezt a hobbit, de a Jégember nem az a pilóta, akinek szerződésben lehet megszabni, hogy mit csináljon, ezért az F1-es pályafutása alatt is motorozott. „Olykor kisebb helyi versenyeken vettem részt, de csak szórakozásból, és van itthon egy kis pályám a gyerekekkel közösen. Nem versenyeztem magas szinten, és úgy voltam vele, hogy ez a fitneszprogramom része. Nem tudom, hogy az éppen aktuális [F1-es] csapatom mit gondolt erről, mert soha nem említettem meg nekik.”
Szerencsére soha nem történt vele olyasmi, mint a „teniszpályán motokrosszozó” Juan Pablo Montoyával, aki a finn pilóta csapattársaként a 2005-ös szezon elején több versenyt is ki kellett hagyjon egy motokrossz-baleset miatt, de hivatalosan csak teniszezett,
Räikkönen arról is beszélt, hogy miként alapította meg a KRT-csapatot, illetve arról, hogy mindig is vissza akartak térni a Kawasaki motorokhoz, most pedig a második közös évükben nagyszerű a kapcsolat a gyártóval, és annak is örül, hogy zsinórban öt győzelemnél tartanak. „Természetesen jó érzés nyerni, sok éve dolgozunk ezért. De olykor jönnek az eredmények, máskor nem, a sérülések pedig a játék része. Mindig nyerni akarunk, de kicsit a különbség az ötödik hely és a győzelem között.”
Így idézett elő PR-katasztrófát a részegen sztriptízelő Räikkönen
Mikor arról kérdezték, hogy ő is kipróbálta-e már a világbajnokságban használt KX450-es modellt, azt felelet: „az idén kisbabánk született, úgyhogy elfoglalt voltam a családdal, és nem volt lehetőségem kipróbálni a motort, de remélhetőleg a télen lesz időm. Tulajdonképpen van egy KX250-esem és egy KX450-esem is, és őszintén szólva meglepett, mennyire könnyű velük motorozni.”
A teljes interjú ITT olvasható.