back to top
2024. május 07. 11:42

KezdőlapF1Alonso megdöntötte Schumacher utolsó rekordját, majd kockáztatva Räikkönen rekordja után eredt

Alonso megdöntötte Schumacher utolsó rekordját, majd kockáztatva Räikkönen rekordja után eredt

-

Fernando Alonso a Holland Nagydíjon visszatért a dobogóra és az idén hetedszer pezsgőzhetett, amivel Michael Schumacher korábbi rekordját adta át a múltnak. A spanyol veterán elárulta, a verseny végén nagyot kockáztatott a győzelemért.

Michael Schumacher visszatérése a Mercedesszel nem úgy sült el, ahogy tervezte, hiszen győzelmek helyett mindössze egyetlen dobogós helyezést értek el közösen. Viszont azzal, hogy a hétszeres világbajnok harmadik lett a 2012-es Európa Nagydíjon, 20 évvel, 3 hónappal és 2 nappal felállította a leghosszabb eltelt idő rekordját két F1-es dobogós helyezés között (az 1992-es Mexikói Nagydíjon szerezte első dobogóját az F1-ben), amit Fernando Alonsónak most sikerült megdöntenie.

A 2012-es valenciai verseny alatt 43 és fél éves Schumachernél jelenleg több mint egy évvel fiatalabb spanyol veterán a 2003-as Malajziai Nagydíjon locsolhatta először a pezsgőt a pódiumról, az a nap pedig 20 évvel, 5 hónappal és 4 nappal előzte meg 2023. augusztus 27-ét, az idei Holland Nagydíj vasárnapját.

Ekkora becsben tartja Michael Schumacher utolsó trófeáját a Mercedes (videó)

„Az autó ma nagyon jól működött, magabiztosnak éreztem magam benne. Megbíztam a kocsiban, ilyen körülmények között pedig szükséges ez a szintű bizalom, hogy el tudd dönteni, mennyire nyomhatod – nyilatkozta a sokáig a 3. helyen autózó, Sergio Pérez piros zászló előtti kicsúszásával a 2. helyre előrelépő Alonso a verseny utáni sajtótájékoztatón. – Az autó gyors volt száraz pályán, gyors volt az intermediate gumikon, a legversenyképesebbek pedig valószínűleg a futam elején voltunk, amikor még csak szemerkélt a slick gumikon mentünk. De aztán hamar az interekre váltottunk, így nem tudtuk kihasználni ezt” – ecsetelte  hozzátéve, hogy ez egyike volt azon napoknak, amikor egynek érezte magát az autóval, és bármit csinált, a kocsi tökéletesen reagált.

Alonso az első körben két helyet javított, amikor a döntött 3-as kanyarban szemfüles manőverrel belülről elment George Russell és Lando Norris mellett, megalapozva a dobogós helyezést. Végül a piros zászlós megszakítás előtt Pérez hibájával feljött Max Verstappen mögé, az újraindításnál pedig akár meg is próbálhatta volna megszerezni pályafutása 33. győzelmét. Mint elmondta, a kényszerszünet alatt az autóban ülve ez többször is eszébe jutott, és végül mindent bele is adott.

Így örült Alonso a dobogónak:

„Gondoltam rá, hogy megpróbálom. Mondjuk úgy, hogy nem voltam konzervatív, sokat gondolkodtam a piros zászló alatt, hogy mit kellene tennem. Végiggondoltam, hogy mik a lehetőségek, ott motoszkált a fejemben, hogy a kettes kanyarban (itt vélhetően a hármas, döntött ívre gondolt – a szerk.) megpróbálom, de az is, hogy az egyesben. A csapattal is megbeszéltem. Úgy éreztem, hogy meg akarom próbálni. Ugyanakkor természetesen nem akarom elvenni a csapattól a sok pont megszerzésének esélyét, mert a második hely is nagyon fontos volt. De boldogan belementek, hogy próbálkozzak, szerintem bíznak bennem és a döntésemben.”

Alonso végül azt az utat választotta, hogy rögtön a célegyenesben megtámadja Verstappent, amihez a közvetítésben is észrevehetően rengeteget kockáztatott.

„Az újraindításnál megpróbáltam korán indítani, padlógázzal menni hideg gumikon [az utolsó] döntött kanyarban, ami kissé kockázatos, de igyekeztem fej-fej mellett érkezni az első kanyarba, de nem voltam elég közel. Utána próbáltam Max-szal ellentétes íveken fordulni, kívül is, belül is, hátha ott nagyon tapadós, vagy jobban tapad, mint az ő íve. Közel voltam, de nem eléggé.”

Ez Alonso “titka”, így tudja döbbenetes módon olvasni a futamokat a spanyol veterán

Amennyiben Alonsónak összejött volna Verstappen megelőzése, két további rekordot is megdöntött volna, hiszen ő lett volna az a versenyző, aki a legnagyobb kihagyással tud nyerni – ezt a rekordot most Riccardo Patrese tartja 6 évvel, 6 hónappal és 28 nappal –, illetve az is, akinek a legtöbb idő eltelt az első és az utolsó győzelme között, mert bár nem tudhatjuk, hogy Alonsónak ez lett-e volna az utolsó sikere, már ezzel is túlszárnyalta volna Kimi Räikkönen első és utolsó győzelme között eltelt 15 évet és 212 napot.

Friss