19 éve ezen a napon kapott brutális emlékeztetőt Michael Schumacher arra, hogy hiába hétszeres világbajnok valaki, a Forma-1-gyel járó veszélyek folyton ott leselkednek.
Mindössze néhány nappal azután, hogy megnyerte hetedik, egyben utolsó világbajnoki címét, Michael Schumacher már a monzai kollektív tesztet körözött az F2004-es Ferrarival, hogy felkészüljön a szeptember 12-i Olasz Nagydíjra. A teszt azonban nem úgy alakult, ahogyan tervezte, és idő előtt véget ért a számára, amikor szeptember 3-án 300 km/órás tempónál haladva a falhoz csapta az autóját a célegyenes elején, majd egészen az első sikán féktávjáig csúszott pörögve, ahol a féktávot jelző hungarocell táblákat kidöntve állt meg.
F1 retro Monzából – szenzációs amatőr felvételeken a régi idők nagyjai (videó)
A 35 évesen is extrafitt Schumachert megrázta az eset, mert az autóból kiszállva lefeküdt hanyatt a fűbe. Végül egy rövid ellenőrzés után saját lábán szállt be az orvosi autóba, amely visszavitte a paddockba. A nagy erejű becsapódás ellenére az orvosi központba már nem ment el kivizsgálásra, helyette nem sokkal később a reptér felé vette az irányt, és hazarepült Svájcba, de a Gazzetta dello Sport riportere szerint a pályáról kifelé még megállt megölelni az autogrammot osztogató Rubens Barrichellót és kezet fogott néhány drukkerrel.
Mivel száraz volt a pálya, rögtön sejteni lehetett, hogy valamilyen műszaki hiba okozta a balesetet, Sabine Kehm, a hétszeres világbajnok sajtósa pedig később azt mondta, „valami történt a bal hátsó gumival, noha még nem tudjuk pontosan, hogy micsoda. Az autó megpördült és háttal a falnak csapódott.”
A baleset utáni pillanatokról IDE KATTINTVA nézhetők meg képek.
Később kiderült, hogy Schumacher valóban defektet kapott. „Szökött a levegő a gumiból, aminek eredményeként a gumi felrobbant, én pedig balesetet szenvedtem – erősítette meg a német pilóta a versenyhétvége kezdete előtt. – De nincs dráma, nem szenvedtem a következményektől. Rengeteg figyelmet szenteltünk a fejtámasznak és az egyéb biztonsági berendezéseknek a pilótafülkében, és ez kifizetődött. Minden rendben volt utána. Nem volt kis becsapódás, de a következményei másnap elég kicsit voltak, nem kellett túlságosan aggódnom. Pénteken kivettem egy szabadnapot, kicsit tovább aludtam, és csak amiatt aggódtam, hogy szombaton nem léphettem pályára egy focimeccsen.”
![Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Jenson Button, Ferrari, BAR, Olasz Nagydíj](https://rallycafe.hu/wp-content/uploads/2023/09/attachment_112903_2f62cf68-333d-41f4-a360-3a09e818952e-1024x768.jpg)
„Egy baleset is több a kelleténél, és az ember nem akar balesetet szenvedni, de ez is a játék része. Nem azon múlik, hogy az ember kemény-e vagy nem, hanem arról, hogy a lehető legtöbbet megtegyük a túlélőcella legbiztonságosabbá és legkényelmesebbé tételéért, én pedig a csapatommal együtt rengeteg energiát öltem ebbe” – ecsetelte a hétszeres bajnok, akinek volt néhány nagy bukása pályafutása során, de komoly sérülést csak egyszer, silverstone-i lábtörése során szenvedett. A baleset sebességét tekintve azonban ez a monzai bukása volt a legnagyobb.
Schumacher végül második lett az Olasz Nagydíjon, miután az első körben megpördült és visszaesett a mezőny végére, de a tifosi öröme így is teljes volt, mivel Rubens Barrichello nyert, azaz a Ferrari kettős győzelme szerzett.