2024. április 29. 08:28

KezdőlapF1Egy elfeledett bukás - miután megnyerte a hetediket, Schumacher túlélte pályafutása legnagyobb...

Egy elfeledett bukás – miután megnyerte a hetediket, Schumacher túlélte pályafutása legnagyobb balesetét

-

19 éve ezen a napon kapott brutális emlékeztetőt Michael Schumacher arra, hogy hiába hétszeres világbajnok valaki, a Forma-1-gyel járó veszélyek folyton ott leselkednek.

Mindössze néhány nappal azután, hogy megnyerte hetedik, egyben utolsó világbajnoki címét, Michael Schumacher már a monzai kollektív tesztet körözött az F2004-es Ferrarival, hogy felkészüljön a szeptember 12-i Olasz Nagydíjra. A teszt azonban nem úgy alakult, ahogyan tervezte, és idő előtt véget ért a számára, amikor szeptember 3-án 300 km/órás tempónál haladva a falhoz csapta az autóját a célegyenes elején, majd egészen az első sikán féktávjáig csúszott pörögve, ahol a féktávot jelző hungarocell táblákat kidöntve állt meg.

F1 retro Monzából – szenzációs amatőr felvételeken a régi idők nagyjai (videó)

A 35 évesen is extrafitt Schumachert megrázta az eset, mert az autóból kiszállva lefeküdt hanyatt a fűbe. Végül egy rövid ellenőrzés után saját lábán szállt be az orvosi autóba, amely visszavitte a paddockba. A nagy erejű becsapódás ellenére az orvosi központba már nem ment el kivizsgálásra, helyette nem sokkal később a reptér felé vette az irányt, és hazarepült Svájcba, de a Gazzetta dello Sport riportere szerint a pályáról kifelé még megállt megölelni az autogrammot osztogató Rubens Barrichellót és kezet fogott néhány drukkerrel.

Mivel száraz volt a pálya, rögtön sejteni lehetett, hogy valamilyen műszaki hiba okozta a balesetet, Sabine Kehm, a hétszeres világbajnok sajtósa pedig később azt mondta, „valami történt a bal hátsó gumival, noha még nem tudjuk pontosan, hogy micsoda. Az autó megpördült és háttal a falnak csapódott.”

A baleset utáni pillanatokról IDE KATTINTVA nézhetők meg képek.

Később kiderült, hogy Schumacher valóban defektet kapott. „Szökött a levegő a gumiból, aminek eredményeként a gumi felrobbant, én pedig balesetet szenvedtem – erősítette meg a német pilóta a versenyhétvége kezdete előtt. – De nincs dráma, nem szenvedtem a következményektől. Rengeteg figyelmet szenteltünk a fejtámasznak és az egyéb biztonsági berendezéseknek a pilótafülkében, és ez kifizetődött. Minden rendben volt utána. Nem volt kis becsapódás, de a következményei másnap elég kicsit voltak, nem kellett túlságosan aggódnom. Pénteken kivettem egy szabadnapot, kicsit tovább aludtam, és csak amiatt aggódtam, hogy szombaton nem léphettem pályára egy focimeccsen.”

Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Jenson Button, Ferrari, BAR, Olasz Nagydíj
Schumachernel egy héttel később már kutya baja sem volt és második lett Monzában  Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

„Egy baleset is több a kelleténél, és az ember nem akar balesetet szenvedni, de ez is a játék része. Nem azon múlik, hogy az ember kemény-e vagy nem, hanem arról, hogy a lehető legtöbbet megtegyük a túlélőcella legbiztonságosabbá és legkényelmesebbé tételéért, én pedig a csapatommal együtt rengeteg energiát öltem ebbe” – ecsetelte a hétszeres bajnok, akinek volt néhány nagy bukása pályafutása során, de komoly sérülést csak egyszer, silverstone-i lábtörése során szenvedett. A baleset sebességét tekintve azonban ez a monzai bukása volt a legnagyobb.

Schumacher végül második lett az Olasz Nagydíjon, miután az első körben megpördült és visszaesett a mezőny végére, de a tifosi öröme így is teljes volt, mivel Rubens Barrichello nyert, azaz a Ferrari kettős győzelme szerzett.

Friss