Az FIA gumiproblémák miatt egy extra szabadedzést volt kénytelen besűríteni a Katari Nagydíj szombati programjába. A változások miatt a sprintidőmérő, valamint a sprintfutam is később fog kezdődni.
A változások a pályahatárokra is kitérnek, a 12-es és 13-as kanyarban cserélt az FIA az eredetileg megszabott feltételeken. A versenyzők egy 10 perces „ismerkedő edzésen” próbálhatják majd ki a pályát magyar idő szerint 15:00-kor, ami eredetileg a sprintverseny időmérő edzésének kezdete lett volna.
Az FIA ebből kifolyólag 20 perccel tolta el a szóban forgó időpontot, így a sprintre vonatkozó időmérő edzés magyar idő szerint 15:20-kor veszi majd kezdetét az új tervek alapján. Az előbb említett intézkedésekre a Pirelli vizsgálatai miatt volt szükség, ugyanis az olasz gumigyártó a tegnapi egyetlen 60 perces gyakorlást követően számos 20 körnél többet használt abroncsnál vett észre egy olyan jelenséget, hogy a keverék elkezdett leválni az oldalfalról.
Verstappen hibája ellenére is a pole-ban; kétszer is változott utólag a katari időmérő eredménye
„Az FIA és a Pirelli megfigyelései alapján ez a jelenség a körszám növekedésével kerületi sérüléseket okozhatnak a gumikban, és ezt a levegő kiáramlása követheti a későbbiekben. A kevesebbet futott gumik esetében közel sem volt olyan jelentős a probléma.”
A Pirelli kiemelte, hogy a problémát a gumi oldalfala, valamint az 50 milliméter magas piramis kerékvetők okozhatják. Többek között emiatt változnak a pályahatárok a 12-es és 13-as kanyarban, mert a pálya ezen részén találhatók meg a szóban forgó kerékvetők, amelyek többek között Lewis Hamilton és Max Verstappen tetszését is elnyerték.
A bejelentés hallatán sokakban alighanem felrémlenek a 2005-ös USA Nagydíjjal kapcsolatos emlékek, amikor a Michelin abroncsai nem bírták a terhelést az indianapolisi döntött kanyarban. Akkor végül a francia gumigyártó termékeit használó autók nem indultak el a futamon. Ilyen jellegű botrányra most aligha kell számítani, de ha az FIA a sprintfutamon is hasonló jellegű problémát észlel, akkor további intézkedéseket vezetnek be a vasárnapi versenyre vonatkozóan. A szövetség már most bejelentette, hogy ez esetben az új gumiknál 20, míg a használtaknál 22 körben maximálják az élettartamot, és minden pilótának legalább háromszor kell kereket cserélnie, már amennyiben persze célba ér.