2024. május 03. 11:17

KezdőlapF1Verstappen 2022-es autójának egyes részei 15 helyett valójában 34 futamot nyertek

Verstappen 2022-es autójának egyes részei 15 helyett valójában 34 futamot nyertek

-

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke rámutatott, miként tudtak a szintén domináns 2022-es idényükre rátenni még egy lapáttal.

Már a tavalyi szezonjára sem lehetett panasz, de a Red Bull az idén még magasabbra helyezte a lécet, és a 22 futamból 21-et megnyerve páratlan idényt produkált a Forma-1-ben. Emiatt aztán az RB19-es modellt olyan korábbi F1-es versenygépekkel emlegethetjük egy lapon, mint az 1988-as McLaren MP4/4, a 2004-es Ferrari F2004 vagy a 2020-as Mercedes W11. Miközben Christian Horner, a Red Bull csapatfőnökének elmondása szerint igen nagy arányban a tavalyi autójukról átemelt részeket tartalmaz, a legnagyobb erénye pedig az, hogy alapos fogyókúrán esett át.

„Nem szabad elfelejteni, hogy az RB19-es rengeteg komponense az RB18-asból származik – mutatott rá az 50 esztendős vezető. – A váltó, a felfüggesztés nagy része és a kasztni fele. Lényegében két autó összetoldása történt. A legjelentősebb dolog, amit orvosolni tudtunk, a súly. A bajnoki címért zajló csata miatt annyira későn álltunk át az új szabályok szerint tervezett autóra 2021-ben, hogy a 2022-es kocsi kicsit vaskos lett. Sikerült 20 kilót lefaragnunk ebből az idei autóval, és tökéletesítenünk néhány tökéletlenséget.”

Verstappen és a Red Bull már Senna és a McLaren fölé kezd nőni a Hondával elért sikereket illetően

Mindez pedig azt jelenti, hogy egyes elemek jóval több futamot nyertek, mint azt gondolnánk.

„Nagyon sok alkatrészt átemeltünk az idei autóba, és egyes komponensek Max [Verstappen autója] esetében valójában 19 futamot nyertek az idén és 15-öt tavaly, a kettő összege pedig 34. Nem lehetett egy specifikus területen súlyt csökkenteni, hanem mindenhonnan kis nyereségeket értünk el. Ez volt az alapvető különbség a 2022-es és 2023-as autó között.”

Ez egyrészt megmutatja, hogy mennyire jó alapokkal vágott neki a Red Bull az új szabályrendszernek – hiszen erősen túlsúlyos autóval is világbajnokok lettek 2022-ben –, másrészt pedig reményt adhat a riválisoknak, hiszen 2023-ról 2024-re már nem fognak tudni akkorát ugrani, hiszen amit lehetett, azt lefaragták. Viszont így is megvan az az előnye a bikás alakulatnak, hogy az elképesztő fölénye miatt nagyon korán átállhatott az RB20-as fejlesztésére.

Friss