back to top
2024. május 06. 09:52

KezdőlapF1A világ legolcsóbb fizetős pilótája Indy 500-győztest vert, majd inkább hátat fordított...

A világ legolcsóbb fizetős pilótája Indy 500-győztest vert, majd inkább hátat fordított az F1-nek

-

Érdekes részletet osztott meg az egyetlen F1-es futamon induló Le Mans-i sztár arról, hogy milyen körülmények között mutatkozott be a száguldó cirkuszban.

A Forma–1 történetében előfordult, hogy egész csapatot vettek meg egyetlen fontért, de mint azt a háromszoros Le Mans-i 24-győztes André Lotterer az Auto Motor und Sportnak elárulta, az is megtörtént, hogy valaki 1 eurót fizetett egy Forma–1-es ülésért. Ez a valaki ő volt 2014-ben, amikor Kobajasi Kamui helyén bemutatkozott a száguldó cirkuszban, majd első nekifutásra legyőzte későbbi Indy 500-győztes csapattársát.

„Colin Kolles – aki lehetővé tette a Le Mans-i debütálásomat 2009-ben, ennélfogva megváltoztatott néhány dolgot a pályafutásomban – felhívott, mint a Caterham új csapatfőnöke – idézte fel a történteket a most 42 esztendős német. – Azt akarta, hogy versenyezzek Spában, mert jól ismerem a pályát és az esőben lenne esélyem. Ha jól emlékszem, volt egy záradék Kobajasi Kamui szerződésében, hogy csakis fizetős pilóta válthatja le. Azt hiszem, egy eurót fizettem a szerződésért és az enyém volt az ülés.”

Embed from Getty Images

Lotterer (balra) 2014-ben szerezte harmadik Le Mans-i győzelmét 

A Caterham még 2010-ben mutatkozott be az F1-ben Lotus néven, majd 2012-ben vette fel a Caterham nevet. A 2014-es volt az utolsó idénye a sportágban, ahol teljes szereplése során egyetlen pontot sem szerzett. A jelentős formaautós tapasztalattal bíró, akkor már sportautó-világbajnok és háromszoros Le Mans-i győztes Lotterer így pontosan tudta, hogy aligha lesz esélye kimagasló eredményre.

„Az utolsó pillanatban történt minden, de eltöltöttem némi időt a szimulátorban, viszont így is a mély víz várt rám. Elég gyorsan alkalmazkodtam, noha soha nem gondoltam, hogy nehéz lesz. Sok minden zajlott a paddockban, szerintem soha nem volt annyi ember a Caterham sajtóbeszélgetésén. Egyetlen hétvégére bármiféle nyomás nélkül élvezhettem, hogy F1-es pilóta lehetek. Szórakoztató volt, és még a csapattársamat is legyőztem az időmérőn.”

Pedig az újonc, jelenleg az IndyCarban versenyző, 2022-ben Indy 500-at nyerő (tavaly 2. lett) Marcus Ericssonnak az már a 12. versenyhétvégéje volt a Caterham CT05-össel, amelyet a szezon előtt is tesztelt.

Embed from Getty Images

Gyorsan alkalmazkodott a bántóan lassú Caterhamhez 

A 21. hely megszerzése után Lotterer számára már az 1. körben véget ért a verseny elektronikai hiba miatt, ám nem volt elrendelve, hogy ez lesz az utolsó F1-es szereplése, a Caterham ugyanis a folytatásban is számított volna rá, ő azonban nem kért belőle.

„A csapat felkért, hogy versenyezzek Monzában, de azt akarták, hogy az edzésen osztozzak az autón Roberto Merhivel. Miután alig vezettem Spában, úgy voltam vele, hogy vagy teljes hétvége, vagy semmi. Folyton győzködtek, de kitartottam emellett. Végül így mondtam nemet a Forma–1-re” – mondta nevetve.

„Amikor Kolles már nem volt a csapatnál, jött egy újabb megkeresés az abu-dzabi szezonzáróra. Elengedtem, mert boldog voltam a hosszú távú versenyzésben. Őszintén szólva nem motivált, hogy a mezőny végén körözzek, és még ha ez egy remek munka is, abból a helyzetből semmi jó nem származott volna. Meghoztam akkor ezt a döntést és nem bántam meg. Az autót pedig nagyon nem volt szórakoztató vezetni a lebutított aerodinamika miatt.”

Persze 32 évesen, az Audi gyári pilótájaként tökéletesen érthető, hogy Lotterer elégedett volt a helyzetével, és nem kezdte el mindenáron hajszolni az F1-es karriert. De azért így is sajnálatos, hogy nem próbált meg kitűnni még néhány futamon a Caterhammel, és akár felhívni magára más csapatok figyelmét, ahogyan azt számos pilóta tette már gyenge technikával a sportág történetében.

Péniszorr, sajtreszelő, rozmár, teáskanna, Ferrari-traktor – íme a legrondább F1-es autók

Friss