A Spanyol Nagydíjat 2026-tól elveszítő Barcelona alighanem kikerül az F1-es versenynaptárból, de egy ennél jóval nagyobb veszteség is érheti a száguldó cirkusz rajongóit.
A Forma–1 a minap bejelentette, hogy 2026-tól Madridban, utcai pályán rendezik a Spanyol Nagydíjat, amivel valószínűleg az is eldőlt – bár a hírek szerint Barcelona keresi a lehetőséget a folytatásra –, hogy a mezőny ezután többet nem tér vissza a Circuit de Catalunyára. Amennyiben így lesz, búcsút inthetünk egy mára klasszikussá vált (Barcelona 1991 óta a versenynaptár része) helyszínnek, és könnyen lehet, hogy hamarosan egy még ennél is kedveltebb pálya, sok versenyző kedvenc aszfaltcsíkja is kikerül a körforgásból.
Senna–Mansell-csata, Schumacher-varázslat, Verstappen-rekord – búcsúzik a barcelonai Spanyol Nagydíj
Az Oszakai Kongresszusi és Turisztikai Iroda ugyanis megerősítette, hogy szeretné a Forma–1-et a városba csábítani, amihez felhasználná, hogy a 2025-ös Oszakai Világkiállítás egyébként is a városra irányítja a nemzetközi figyelmet. Mizohata Hirosi, az Oszakai Kongresszusi és Turisztikai Iroda elnöke a japán Sankei Shimbun azt nyilatkozta, hogy a privát szektor támogatásával szeretnék megvalósítani az oszakai F1-es futam ötletét, mert a Forma–1 „olyan üzleti modellre vált, amelyet a privát szektor működtethet.”
Persze ez még csak egy kezdeményezés, amely ugyanakkor élvezi Josimura Hirofumi oszakai kormányzó támogatását. Josimura korábban már az Oszakához közeli Jumesima polgármestereként megpróbált összehozni egy utcai versenyt, de az végül nem jött össze, most viszont kijelentette, „a lehető legjobban szeretne együttműködni” az Oszakai Kongresszusi és Turisztikai Irodával.
Amennyiben a projekt kedvező fogadtatásra talál az F1 kereskedelmi jogait tulajdonló Liberty Mediánál, a szerződéssel csupán az idei szezonra rendelkező Szuzuka elkezdhet aggódni, hiszen az szinte kizárt, hogy két versenyt rendezzenek Japánban. Ha a királykategória mezőnyét 1987 óta a 2003-as, a 2007-es, 2008-as, valamint a koronavírus miatt 2020-as és 21-es szezon kivételével fogadó pálya helyét egy másik, ráadásul újabb utcai helyszín venné át, az bizonyára még nagyobb felháborodást váltana ki a rajongók körében, mint a barcelonai Spanyol Nagydíj elvesztése.
És nemcsak azért, mert Szuzuka olyan történelmi versenyeknek adott otthont, mint az egyaránt Ayrton Senna és Alain Prost ütközéséről emlékezetes maradt 1989-es és 1990-es, vagy a vb-cím szempontjából megannyi alkalommal kulcsfontosságúnak vagy döntőnek bizonyuló Japán Nagydíjak, hanem azért is, mert Spa és Szuzuka a jelenlegi versenynaptár két legkedveltebb helyszíne a pilóták körében.
A bosszú napja: Prost meg akarta ütni, de undorodott a védhetetlent húzó Sennától