back to top
2024. november 22. 10:35

KezdőlapF1Ez derült ki az F1-es megbeszélésen, amely alatt kirobbant Horner zaklatási botránya

Ez derült ki az F1-es megbeszélésen, amely alatt kirobbant Horner zaklatási botránya

-

Christian Horner ügye mellett kissé elsikkadt, de hétfőn több fontos kérdésben is döntés született az F1-es bizottság londoni ülésén.

A hétfői napot Christian Horner, a Red Bull csapatfőnökének zaklatási botránya uralta a Forma–1-es hírekben, pedig egy fontos ülés is zajlott, amelyen több lényeges idei kérdésben is döntést hoztak a csapatok. Az F1-es bizottság Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója, illetve Nikolasz Tombazisz, az FIA együléses bizottságának elnöke által vezetett londoni tanácskozásán Horner is részt vett, a The Telegraph információi szerint pedig a hírek megjelenése után személyesen biztosított mindenkit arról, hogy alaptalanok a vele szemben felhozott vádak.

Az élet persze eközben nem állt meg, és több fontos, az idei szezont érintő döntés is született. A leginkább lényeges a sprinthétvégék (az idén ismét hat ilyen lesz – Kína, Miami, Ausztria, Austin, Sao Paulo, Katar) menetrendjének meghatározása volt. Darabra nem változott az edzések száma, ám ezentúl a pénteki egyetlen szabadedzést még aznap nem a rendes, hanem a sprintidőmérő (hivatalos nevén sprintszétlövés) követi majd, a szombati nap első F1-es eseménye pedig nem időmérő, hanem a sprintfutam lesz, és végül a vasárnapi verseny időmérő edzése zárja a napot.

Katari Nagydíj, sprint
Remélhetőleg követhetőbben lesznek a sprinthétvégék / Fotó: Mark Sutton / LAT Images / Pirelli

Az F1 ezzel lényegében különválasztja a hétvége sprintfutammal kapcsolatos és nagydíjra vonatkozó részét, mivel a szurkolói visszajelzésekből korábban az jött le, hogy a sportágat hosszú évek óta követőket is összezavarja, hogy éppen mikor, melyik időmérést rendezik.

Hogy a parc fermé-szabályok miként alakulnak és milyen változáson esnek át, az még nem dőlt el, de az eddigi szisztéma hátulütője volt, hogy mindkét időmérőt, a sprintet és a versenyt is lényegében ugyanolyan autóval kellett teljesíteni, így a sprinten látott erőviszonyok sok mindent elárultak a másnapi versenyre.

Döntöttek emellett arról is, hogy a 24 versenyes naptár miatt 2024-ben és 2025-ben az évi 3 helyett 4 belső égésű motort használhatnak majd a csapatok autónként, míg a futamok elején nem kettő, hanem már egy kör után, azaz a második körtől kezdve engedélyezett lesz a DRS (állítható hátsó szárny) használata, amitől értelemszerűen az izgalmak növekedését várják.

A csapatok, az F1 és az FIA által nyélbe ütött változtatásokat a Motorsport Világtanácsnak annak legközelebbi ülésén, február 28-án még el kell fogadnia, de ez általában csak formaság.

Friss