2024. február 23. 00:39
KezdőlapF1Itt az újabb „csupasz" F1-es autó, ami mellett Mick Schumacher idei versenygépe...

Itt az újabb „csupasz” F1-es autó, ami mellett Mick Schumacher idei versenygépe is debütált

-

Szerdán az Alpine új versenygépeinek bemutatójával folytatódott az F1-es autóbemutatók sora, amit összekötöttek a márka WEC-programjában induló autójának bemutatásával.

Az Alpine bemutatta két legfontosabb 2024-es versenyautóját, a WEC-ben induló A424 Hypercart, amellyel először indulnak a hosszú távú sorozatban, valamint az A524 kódjelű F1-es modellt, melyet ebben az idényben is Esteban Ocon és Pierre Gasly fog vezetni. Utóbbinak egyébként pont az autóbemutató napjára esik a születésnapja.

Az Alpine A524-es leleplezése:

Bruno Famin csapatfőnök kijelentette, az autótól „az elejétől a hátuljáig” újratervezték (elvileg csak a kormánykerék nem változott meg), és a premieren nem egy átfestett tavalyi modellt tártak a nyilvánosság elé. Külsőre először az tűnik fel rajta, hogy jóval kevesebb a festett elem és a fekete karbon, ami akárcsak a szintén igencsak lecsupaszított Sauber C44-es esetében, természetesen itt is az agresszív súlycsökkentés eredménye.

A technikai igazgató Matt Harman részletesebben beszélt a változtatásokról, természetesen abból a szempontból, hogy milyen céllal próbáltak javítani az autó egyes részein. Elmondása szerint „agresszívan” álltak hozzá a fejlesztéshez, a lehetőségek széles skáláján figyelembe vették. „Némelyik elemmel a határokat feszegettük, egyes esetekben túl is léptük azt” – jelentette ki.

A csapatot hosszú ideje a középszerűség és a toporgás jellemzi, néha elcsíp egy-egy dobogós helyezést, Ocon 2021-ben megnyerte a kaotikus Magyar Nagydíjat, de ettől eltekintve ritkán látszódnak előrelépés jelei. 2023-ban úgy végeztek a konstruktőri tabella 6. helyén, hogy az előtte és a mögötte végző csapat is hatalmas távolságra volt tőlük, és merész lenne arra fogadni, hogy a közeljövőben sokat közelednek az élmezőnyhöz.

Az Alpine F1-es menedzsmentjét is turbulencia jellemzi, és olyan vélemény is elhangzott, hogy a felsővezetést nem motiválja a győzelemre törekvés.

A héten még csütörtökön rántanak le leplet 2024-es F1-es versenyautóról, holnap a Red Bull kisebbik, RB nevű alakulata mutatja meg, mit alkotott. A nagyüzem jövő héten lesz, a maradék öt istálló, közöttük az összes nagyágyú akkor mutatja be az új autóját.

Az Alpine A424:

Mick Schumacher első szereplése az új csapatának színeiben:

Friss