Egy nappal a bahreini szezon előtti tesztelés kezdete előtt a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját, az FW46-os. A grove-i istálló nagyon a végére hagyta a dolgot, és korábban csak a 2024-es festését mutatta meg.
Rendes bemutató helyett Bahreinben, a tesztelés és az első idei verseny helyszínén megejtett bejáratással tárta a nagyérdemű elé idei Forma–1-es autóját a Williams-istálló. A grove-i gárda korábban egy New York-i eseményen már bemutatta idei festését, de az FW46-osra egészen mostanáig várni kellett, mert a bizonytalan időjárás miatt nem akarták Silverstone-ban bejáratni.
The FW46 rolls out in Bahrain 🤩🇧🇭 pic.twitter.com/VTxA0ytMWT
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 20, 2024
Az első felvétel a csapat közösségi médiás felületein jelent meg arról, ahogyan Logan Sargeant kihajt a szahíri pályáról a garázsba, de nem sokkal ezután a csapat néhány fotót is közzétett. Az FW46-os ránézésre FW45-ös evolúciója, de Dave Robson járműteljesítményért felelős mérnök tavaly elmondta, hogy ez csak részben igaz, és jelentős változtatásokat hajtanak végre a komoly előrelépés érdekében.
„Ezzel az autóval mindent a határokig feszegetünk – idézi James Vowles-t, a Williams csapatfőnökét a PlanetF1. – Hogy érzékeltessem, ez mit jelent, a kasztni technológiája más, és néhány más technológia is eléggé eltér attól, amit korábban csináltunk. Ezek a változások hatalmasak egy szervezet életében, abszolút óriásiak. Ezen változások némelyike arra sarkallt minket, hogy annál is jobban hajtsunk, mint amennyire akartunk. De összességében nagyon-nagyon boldog vagyok azzal, ami történt.”
A csapatfőnök elismerte, a késlekedés oka ebben is keresendő. „Egyszerűen nem lehet mindent egyszerre csinálni, nem változtathatod meg, amit csinálsz, törhetsz meg technológiai ciklusokat és hozhatod magad sokkal jobb helyzetbe a teljesítmény terén anélkül, hogy hatalmas kockázatot vállalnál.”
A Williams tehát kockáztatott és elsősorban a hosszú távú jövőt tartotta szem előtt, ami tökéletesen illeszkedi Vowles szemléletébe.
Megőrült? – az F1-es csapatfőnök, aki nem bánná, ha csapata jövőre utolsó lenne