Bő fél órát buktak a csapatok, mivel Charles Leclerc, illetve Lewis Hamilton autója megrongált egy csatornafedelet. A Ferrari ráadásul meg is sérült, de a többi csapatnak is nagy bosszúságot okoz a baki.
Idő előtt véget ért a bahreini teszt második napjának délelőtti etapja. Ennek oka, hogy magyar idő szerint 10:22 perckor, vagyis szűk 2 és fél órával a kezdés után először kellett piros zászlóval félbeszakítani a körözést. Mivel senki nem állt meg vagy törte össze az autót, először törmelékre lehetett gyanakodni, de később kiderült, hogy nem erről van szó.
🚩 RED FLAG 🚩
Our session comes to a halt as circuit officials inspect some damage to the track at Turn 11
More updates here! 👉 https://t.co/tA0BA1v5O6#F1Testing #F1 pic.twitter.com/E7mEClZYLJ
— Formula 1 (@F1) February 22, 2024
A visszajátszások ugyanis megmutatták, hogy megsérült egy csatornafedél, miután ketten is áthajtottak rajta. Előbb Charles Leclerc Ferrarija szakított ki darabokat a 11-es kanyar külső ívén, a bukótér mellett található rázókőből, majd Lewis Hamilton Mercedese adta meg neki a „kegyelemdöfést”. Innentől kezdve pedig nem volt kérdés, hogy a tesztet félbe kell szakítani.
Charles and Lewis already collaborating on a project! 😉
Replays show Leclerc taking a wide line through Turn 11 and flicking up a small piece of kerb, followed by Hamilton running over it#F1Testing #F1 pic.twitter.com/6XQK3qvVvQ
— Formula 1 (@F1) February 22, 2024
Ezután több szakember is a helyszínre érkezett, hogy felmérjék a károkat, és megkezdődjön a javítás. Azt lehetett sejteni, hogy a munka nem lesz rövid, és valóban, percekig csak a lassításokat, a javítás munkálatait, illetve a garázsban lévő autókat és pilótákat lehetett nézni. Aztán magyar idő szerint 10:48-kor közölték, hogy a délelőtti etap nem is fog újraindulni, így (jó esetben) déltől lesznek ismét autók a pályán, mivel a délutáni etap kezdését 1 órával előrébb hozták.
The @MercedesAMG Safety Car has come to save the day#F1Testing #F1 pic.twitter.com/6PCAPLoauJ
— Formula 1 (@F1) February 22, 2024
A Las Vegas-i Nagydíj hétvégéjének első napján történt botrány után nem sokkal (akkor Carlos Sainz autója feltépett egy csatornafedelet) ez ismét egy kínos baki a Forma–1, illetve a pálya üzemeltetői számára. Ráadásul itt nem egy új pályáról van szó, hiszen a Bahreini Nagydíj 2011 kivételével 2004 óta mindig ott van a versenynaptárban, és az elmúlt években a tesztelésnek is a közel-keleti aszfaltcsík ad otthont.
🚨 Session will not be resumed 🚨
Due to track repairs, the AM session ends after three hours
We take an early lunch break now, and the PM session will begin one hour earlier at 1400 local time#F1Testing #F1 pic.twitter.com/OoiO1RUeGF
— Formula 1 (@F1) February 22, 2024
Ráadásul mindez kifejezetten rosszul jön a csapatok számára, hiszen egyébként is csak 24 óráig tesztelhetnek, ami pilótánként 12-12 órát jelent. Ez pedig mind a csapatoknak, mind a versenyzőknek kevés idő, hogy kellően kiismerjék az autót és annak gyermekbetegségeit. Azokról a pilótákról nem is beszélve, akik így bő fél órát buktak a felkészülésből.
A Las Vegas-i Nagydíjhoz hasonlóan ráadásul ismét a Ferrari járt a legrosszabbul. Ahogyan akkor, úgy most is ki kellett cserélni az autó padlólemezét a sérülés miatt. Persze ezúttal nem kell szembenézni igazságtalan, de a szabályoknak megfelelő büntetéssel. A hírek szerint ez a munka már véget ért, így a Scuderia legalább nem veszít több pályaidőt a riválisoknál.
LAPS COMPLETED
Yuki Tsunoda narrowly leads Lewis Hamilton in terms of mileage completed, take a look at the laps on the board so far 📊#F1Testing #F1 pic.twitter.com/jVAUIXVw9C
— Formula 1 (@F1) February 22, 2024
A lerövidített délelőtti etapot egyébként Leclerc zárta az élen 1:31.750 másodperces idővel, 578 ezreddel megelőzve a McLarent hajtó Oscar Piastrit. Persze ilyenkor még a köridőnél fontosabb a megtett körök száma: ebben Cunoda Júki volt a legjobb 40-nel, míg a lista alján Sergio Pérez található. A mexikói pilóta egyébként az előzetes tervekkel ellentétben a délutánt is az autóban tölti, és nem adja azt át Max Verstappennek.