2024. április 29. 12:41

KezdőlapF1Kínos baki nehezíti a csapatok életét a teszten, ismét a Ferrari járt...

Kínos baki nehezíti a csapatok életét a teszten, ismét a Ferrari járt pórul (képek)

-

Bő fél órát buktak a csapatok, mivel Charles Leclerc, illetve Lewis Hamilton autója megrongált egy csatornafedelet. A Ferrari ráadásul meg is sérült, de a többi csapatnak is nagy bosszúságot okoz a baki.

Idő előtt véget ért a bahreini teszt második napjának délelőtti etapja. Ennek oka, hogy magyar idő szerint 10:22 perckor, vagyis szűk 2 és fél órával a kezdés után először kellett piros zászlóval félbeszakítani a körözést. Mivel senki nem állt meg vagy törte össze az autót, először törmelékre lehetett gyanakodni, de később kiderült, hogy nem erről van szó.

A visszajátszások ugyanis megmutatták, hogy megsérült egy csatornafedél, miután ketten is áthajtottak rajta. Előbb Charles Leclerc Ferrarija szakított ki darabokat a 11-es kanyar külső ívén, a bukótér mellett található rázókőből, majd Lewis Hamilton Mercedese adta meg neki a „kegyelemdöfést”. Innentől kezdve pedig nem volt kérdés, hogy a tesztet félbe kell szakítani.

Ezután több szakember is a helyszínre érkezett, hogy felmérjék a károkat, és megkezdődjön a javítás. Azt lehetett sejteni, hogy a munka nem lesz rövid, és valóban, percekig csak a lassításokat, a javítás munkálatait, illetve a garázsban lévő autókat és pilótákat lehetett nézni. Aztán magyar idő szerint 10:48-kor közölték, hogy a délelőtti etap nem is fog újraindulni, így (jó esetben) déltől lesznek ismét autók a pályán, mivel a délutáni etap kezdését 1 órával előrébb hozták.

A Las Vegas-i Nagydíj hétvégéjének első napján történt botrány után nem sokkal (akkor Carlos Sainz autója feltépett egy csatornafedelet) ez ismét egy kínos baki a Forma–1, illetve a pálya üzemeltetői számára. Ráadásul itt nem egy új pályáról van szó, hiszen a Bahreini Nagydíj 2011 kivételével 2004 óta mindig ott van a versenynaptárban, és az elmúlt években a tesztelésnek is a közel-keleti aszfaltcsík ad otthont.

Ráadásul mindez kifejezetten rosszul jön a csapatok számára, hiszen egyébként is csak 24 óráig tesztelhetnek, ami pilótánként 12-12 órát jelent. Ez pedig mind a csapatoknak, mind a versenyzőknek kevés idő, hogy kellően kiismerjék az autót és annak gyermekbetegségeit. Azokról a pilótákról nem is beszélve, akik így bő fél órát buktak a felkészülésből.

A Las Vegas-i Nagydíjhoz hasonlóan ráadásul ismét a Ferrari járt a legrosszabbul. Ahogyan akkor, úgy most is ki kellett cserélni az autó padlólemezét a sérülés miatt. Persze ezúttal nem kell szembenézni igazságtalan, de a szabályoknak megfelelő büntetéssel. A hírek szerint ez a munka már véget ért, így a Scuderia legalább nem veszít több pályaidőt a riválisoknál.

A lerövidített délelőtti etapot egyébként Leclerc zárta az élen 1:31.750 másodperces idővel, 578 ezreddel megelőzve a McLarent hajtó Oscar Piastrit. Persze ilyenkor még a köridőnél fontosabb a megtett körök száma: ebben Cunoda Júki volt a legjobb 40-nel, míg a lista alján Sergio Pérez található. A mexikói pilóta egyébként az előzetes tervekkel ellentétben a délutánt is az autóban tölti, és nem adja azt át Max Verstappennek.

Friss