2024. április 28. 17:44

KezdőlapF1A hőskor legendájának F1-es autója is megjelenik a különleges Mercedes-kiállításon

A hőskor legendájának F1-es autója is megjelenik a különleges Mercedes-kiállításon

-

Juan Manuel Fangio egyik F1-es Mercedese is ott lesz egy miami eseményen. A különleges Mercedes-Benz-kiállításon a stuttgarti márka néhány másik régi modelljét is meg lehet csodálni.

Juan Manuel Fangio, a Forma–1 hőskorának legeredményesebb versenyzője két világbajnoki címet is szerzett a Mercedesszel (igaz, az elsőt részben a Maserati pilótájaként ért el). Nem véletlen, hogy a stuttgarti márka is saját legendájaként tekint rá, még akkor is, ha az Alfa Romeóval, a Ferrarival és a Maseratival (teljes szezonban is) egyaránt felért a csúcsra.

Az argentin versenyző a Mercedes W196 R elnevezésű modelljét vezette az 1954-es, illetve 1955-ös szezonban. Ebből összesen tizennégy darabot gyártottak le, de már csak néhány maradt fenn. Ezek közül az egyik, amellyel bajnoki címet nyert, 2013-ban 30 millió dollárért kelt el egy árverésen, ami akkoriban az F1-es kocsik és a Mercedesek között is a legnagyobb árnak bizonyult. Azóta utóbbit megdöntötték, de előbbi a mai napig fennáll.

A „testvére”, az 1955-ös Holland Nagydíjat megnyerő 8-as számú karosszéria a Mercedes stuttgarti gyárában található. Legalábbis általában, ugyanis a következő hétvégére Miamiba szállítják, ahol egy különleges eseményen lesz megtekinthető. Március 1-e és 3-a között rendezik a ModaMiami elnevezésű eseményt a Biltmore Hotelben, és ennek keretében egy Mercedes-Benz-kiállítást is tartanak.

Az 50-es évek F1-es Mercedese mellett más régi darabokat is meg lehet csodálni. Ott lesz például a 300SL elnevezésű modell, amelynek Coupé változatát 1954 és 1957 között, míg a sportautó verziót 1957-től 1963-ig gyártották. Emellett a résztvevők láthatják az 1936 és 1940 között gyártott 540K-t is, amelynek egy darabjával egyébként Fangiót is megajándékozták, amikor visszavonult.

A Mercedes 1954-ben és 1955-ben szerepelt először a Forma–1-ben, és a pilóták végig a W196 R-rel mentek. Bár nem ez minden idők legsikeresebb F1-es autója, de azért előkelő helyet foglal el a listán: a tizenkét futamából kilencet megnyert, vagyis a versenyei 75 százalékán diadalmaskodott. Ebből egyébként nyolcat Fangio húzott be, az 1955-ös Brit Nagydíjat pedig Stirling Moss nyerte.

Ami Fangiót illeti, az argentin Maestro hét teljes idényt húzott le a Forma–1-ben, és ebből ötször őt koronázták meg. A vb-címre vonatkozó rekordjait sokáig nem tudták megdönteni, aztán Michael Schumacher az összes, valamint a zsinórban megszerzett végső győzelmek csúcsát is átadta a múltnak. A futamgyőzelmek arányát tekintve viszont ma is ő áll az élen, amennyiben az Indy 500-as Lee Wallardot nem számítjuk bele a rangsorba, hiszen 49 versenyéből 24-et megnyert. Összehasonlításképpen Max Verstappennek a következő 72, míg Lewis Hamiltonnak a következő 117 futamot meg kellene nyernie ahhoz, hogy ezt megjavíthassa.

Friss