A Mercedes technikai igazgatója adott némi kapaszkodót arról, hogy hol állhat a bahreini teszten „rejtőzködő” brackley-i istálló.
Egy dolog tűnik biztosnak az idei Forma–1-es szezon rajtja előtt, mégpedig az, hogy továbbra is a Red Bullt kell legyőznie annak, aki nyerni akar. A bahreini tesztelés alapján az energiaitalos csapat minden téren előnyben van a többiekkel szemben, akik közül a Ferrari tűnt a legjobbnak, ám akadt egy sötét ló. Ez a Mercedes, amely nem teljesített versenyszimulációt a teszten, így nagyon nehéz megítélni, hogy mennyire ütőképes az elődjéhez képest teljesen megváltozott W15-ös modell. James Allison, az istálló technikai igazgatójának nyilatkozata alapján azonban elképzelhető, hogy a brackley-i istálló is ott lehet a dobogóért zajló küzdelemben.
A Ferrari nagyon biztató formában van, de továbbra is Verstappen a topfavorit 2024-re
„A Red Bull van elöl. Ha megnézzük a versenyszimulációjukat, eléggé brutális. Mögöttük pedig számos erős csapat található az üldözőbolyban. A Ferrari okésnak tűnik, ahogyan mi is. [Fernando] Alonso ment egy elég jó hosszú etapot az utolsó napon, úgyhogy én ezt a három csapatot tenném az üldözők közé. Hogy közöttük mi a sorrend, azt nem tudom. Szerintem mi kicsit jobbnak tűntünk a hosszabb etapokon, de egy körön kicsit le voltunk maradva a Ferraritól. Sok minden függ majd attól, hogy kinek lesz jó hete a teszt és az első verseny között” – összegzett a szakember a Sky Sports-nak.
Allison mondatai között a legérdekesebb az a megjegyzés, hogy a hosszabb etapokon jobbnak gondolja a Mercedest a Ferrarinál, ő ugyanis pontosan tudja, hogy milyen motorüzemmódban és mennyi üzemanyaggal teljesítette ezeket Lewis Hamilton illetve George Russell. És mivel látta a vörös autók versenyszimulációit, elég jó kiindulási alapja lehet.
A technikai igazgató a W15-ös trükkös első szárnyáról is beszélt, és kijelentette, egyáltalán nem gondolja, hogy a többi csapatot meglepte volna ez a megoldás, mert szerinte már nekik is eszükbe jutott, csak egyéb okokból végül nem valósították meg. Arra a kérdésre viszont, hogy őt meglepte-e valami a többiekkel kapcsolatban, a Red Bull különleges hűtési megoldását említette.
„Örülnék, ha meginvitálnának a Red Bull-garázsba, hogy levegyem a motorborításukat és kicsit körülnézzek ezek alatt a pipaszerű dolgok alatt – utalta a versenyző feje mögül induló, a Mercedes W13-ason és W14-esen látotthoz hasonló csőszerű kialakításra. – Egyértelmű, hogy más megközelítést választottak ott, mert amit látni a hűtési rendszerből, az egyértelműen nem könnyű és karcsú, szóval okkal teszik ezt. Szeretném tudni, hogy mi az oka, de még nem jöttünk rá.”
Egyelőre tehát a Mercedesnél nem fejtették meg az RB20-as titkát, amellyel Lando Norris szerint a bikás csapat „mindenkivel szemben növelt az előnyén.”