A Mercedes váratlanul a mezőny élére ugrott a Bahreini Nagydíj első edzésnapján, ami Lewis Hamiltont és George Russellt is meglepte. Ám ettől még várhatóan Max Verstappen vághat neki a legjobb esélyekkel a vasárnapi versenynek.
Meglepő eredménnyel zárult a Bahreini Nagydíj második, már reprezentatív körülmények között rendezett (az időmérőt és a futamot is villanyfényben, este tartják, míg az első tréning még nappal zajlott) szabadedzése, amelyen a két Mercedes bérelte ki az első két helyet, miközben Max Verstappen közel fél másodperces hátránnyal csak a hatodik lett. Persze senki nem gondolhatja, hogy a Red Bull hirtelen egy szintre került a sereghajtónak jósolt Haasszal (Verstappen csak 33 századdal verte a 6. helyen záró Nico Hülkenberget), és az, hogy a holland 3 tizedmásodpercet veszített az egyenesekben a Mercedesek, Ferrarik és Aston Martinok ellen, arra utal, hogy az energiaitalos csapat a riválisoknál konzervatívabb motorüzemmódban körözött.
Érik a meglepetés? – a továbbra is problémákkal küzdő Verstappen ezúttal sincs az elsők között
A Mercedes remek egykörös tempója azonban így is némileg váratlan fejlemény, hiszen a téli teszteken a Ferrari volt a Red Bull legközelebbi ellenfele. Ugyanakkor már korábban is írtuk, hogy a brackley-i istálló lehet a sötét ló, hiszen hagyományosan több üzemanyaggal szoktak körözni a tesztelés során.
„Az első szabadedzésen meglepődtünk. Nagyon-nagyon szeles volt az idő, úgyhogy az igazán nehéz edzés volt mindenkinek. A pálya nagyon más volt a teszteléshez képest, máskülönben minden jónak érződött, de nem igazán tudtuk, hol állunk a C2-es gumin. Aztán a második edzésen sikerült némi előrelépést elérnünk az autóval a tréning során. De nem értem, és sokkoló látni, ahol állunk. Elfogadjuk, de nem szabad elbíznunk magunkat. Továbbra is le kell szegnünk a fejünket és dolgoznunk kell a beállításokon. Szerintem a megtankolt autós tempónk a közelében sincs a Red Bullénak, úgyhogy ezen dolgoznunk kell” – étékelt a második edzésen az első helyen záró Lewis Hamilton.
„Nem fogjuk elbízni magunkat, de az időmérős tempónk nagyon erősnek tűnt, de még meg kell értenünk, hogy miért – ecsetelte már George Russell. – Végrehajtottunk néhány változtatást a teszt óta, amelyek felülmúlták a várakozásainkat, de a megtankolt autós etapokon – amelyek végső soron számítanak – Max továbbra is előttünk volt. Nagyon szoros volt Fernando [Alonsóval], Lando [Norrisszal] és a Ferrarikkal, és Lewis és én is hasonló tempóra voltunk képesek, úgyhogy a versenyen nagy csatára van kilátás. Nagyon elégedettek vagyunk, a kocsi igazán jól teljesít, de nem fogjuk elbízni magunkat az időeredmények miatt.”
Ami a futamot illeti, Hamilton szerint is szoros csatára van kilátás a Ferrari, az Aston Martin, a McLaren és köztük, a Red Bullt viszont meglátása szerint nem fogják tudni elkapni. „Ha Max elöl lesz, el fog húzni, ahogyan azt az utóbbi néhány évben tette” – jósolt a hétszeres világbajnok.
A második szabadedzésen az egyaránt a lágy gumin teljesített megtankolt autós etapok során Max Verstappen érte el a legjobb körátlagot (1:36,71), de Sergio Pérez helyett Oscar Piastri (1:36,80) etapja volt a második legjobb. Utánuk jött Pérez (1:36,85), George Russell (1:37,08), Lando Norris (1:37,09), Lewis Hamilton (1:37,10), Charles Leclerc (1:37,10), Carlos Sainz (1:37,27), Fernando Alonso (1:37,29), Daniel Ricciardo (1:37,68), Lance Stroll (1:37,72), Valtteri Bottas (1:37,72), Nico Hülkenberg (1:37,79), Alex Albon (1:37,95) és Pierre Gasly (1:38,02).
Természetesen ezek a körök is csak részben szolgálnak kapaszkodóval, hiszen például a két McLaren megtankolt etapja közti különbség azt sejteti, hogy Lando Norris és Oscar Piastri eltérő üzemanyag-mennyiséggel körözött, miközben a rivális csapatok közötti, üzemanyag- és motorüzemmód-beli eltéréseket sem ismerjük. Ugyanakkor szándékosan altatni itt sincs értelme, hiszen mindenki a lehető legjobban fel akar készülni a versenyre, úgyhogy ez a sorrend azért a feje tetejére állni nem fog.
Ami pedig még komolyabb eltéréseket szülhet az üzemanyag és motorbeálltás mellett az egykörös tempó és a versenytempó között, az az autóbeállítás. Mivel a bahreini pálya igazán gumigyilkos, ezen a helyszínen nagyon másra van szükség a jó egykörös és a jó versenytempóhoz. Így akár az is lehet, hogy a Red Bull alulkormányzottabb beállítással körözött pénteken, így óvva a hátsó gumikat (ami jól jöhet a versenyen), míg a Mercedes és a Ferrari nem kötött akkora kompromisszumot.
Természetesen a csapatok csak a magyar idő szerint pénteken 17 órától rendezett időmérő kezdete után nem változtathatnak már érdemben a beállításokon, így csütörtökről péntekre változhat a helyzet ezen a téren.