back to top
2024. december 12. 15:13

KezdőlapF1Korábbi F1-es pilóta: erről lecsúsztak, vissza a V10-es motorokat!

Korábbi F1-es pilóta: erről lecsúsztak, vissza a V10-es motorokat!

-

Nincs jó véleménnyel a Forma–1 2026-os szabályairól Karun Chandhok, korábbi F1-es pilóta, a Sky Sports csatorna szakértője. Az F1-ben 2010-ben és 2011-ben a HRT és a Caterham színeiben is rajthoz álló indiai a legújabb, mozgatható aerodinamikai elemekkel kapcsolatos problémákra reagálva az X-en elmondta, szerinte nem jó irány, amelybe a sportág tart.

Mint arról beszámoltunk, gondok merültek fel a 2026-tól bevezetni tervezett mozgatható aerodinamikai elemek kapcsán, mivel egyes csapatok szimulátoros tesztjein rendkívül instabillá vált az autó, ha menet közben állítottak a hátsó szárnyán. Az FIA ezért módosított az eredeti elképzelésén, és úgy döntött, hogy a hátsó mellett az első szárny is mozgatható lesz menet közben.

Minderre azért van szükség, mert az erőforrások változásával a hibrid komponens nem fog tudni annyi energiát visszatáplálni a rendszerbe, ezért az egyenesekben nem áll majd akkora erő a pilóták rendelkezésére. Emiatt a szimulációk során drasztikus lassulást tapasztaltak a csapatok, és amikor az állítható hátsó szárnnyal (nem a DRS) csökkentettek a leszorítóerőn, a pilóták több alkalommal is elveszítették az uralmat az autón.

„Domenicali helyében visszahoznám a V10-es motorokat, és e-benzinnel hajtanám azokat”

Chandhok szerint már önmagában az nem jó irány, hogy a motorokhoz kell igazítani az aerodinamikát, de mivel a gyártók bevonzásának érdekében száműzött MGU-H-t már nem lehet megtartani, nincs más út.

„Aggasztó hírek a 2026-os szabályokról… Amennyire emlékszem, ez az első alkalom, hogy látszólag a motorszabályok diktálják a kasztnira vonatkozó szabályokat az F1-ben. Ez azért történt, hogy ide csábítsák az Audit és a Hondát. Most, hogy már túl késő változtatni a motorszabályokon, mit csinálnak? A mozgatható aerodinamika/DRS nem tesz jót az előzésnek!” – írta.

Az indiai versenyző szerint pedig eleve az elhibázott lépés az F1 és az FIA részéről, hogy továbbra is kitart a hibrid motorok mellett, és nem tért vissza a sima belső égésű motorokhoz. „Évek óta mondom, hogy bárcsak 2026-tól visszatérnének a V10-esekhez. Nem hibrid autók fenntartható üzemanyaggal. Kisebb, könnyebb, hangosabb, nagyobb kihívást jelentő kocsik. Az autógyártók ismét a belső égésű motorba invesztálnak. Az FIA és az F1 véleményem szerint lecsúszott erről…”

Megkérdeztük a Forma-1 elnökét, mikor térhet vissza az üvöltő V10-es motor a sportágba

Friss