2024. április 30. 13:08

KezdőlapF1Eddig élete szezonját futja, mégis idegesíti valami a Ferrari pilótáját

Eddig élete szezonját futja, mégis idegesíti valami a Ferrari pilótáját

-

Hiába nem kezdett még soha ilyen jól szezont, Carlos Sainz nem lehet maradéktalanul boldog.

Carlos Sainz három idei versenyéből (Szaúd-Arábiában vakbélműtétje miatt nem állt rajthoz) mindhárom alkalommal a dobogón végzett, Ausztráliában pedig 16 nappal a műtétje után nyerni tudott. Ezzel a spanyol pilóta 2022 óta továbbra is az egyetlen, aki le tudta győzni a Red Bullt, és ez most már nem csak egy, hanem két alkalommal jött össze neki. Kicsit azonban keserű a szájíze mind neki, mind a drukkereinek, hiszen már február 1. óta tudjuk, hogy az idei szezon végén távoznia kell, a Ferrari ugyanis leigazolta Lewis Hamiltont a helyére.

 

„Sajnálatos, hogy nem folytathatom jövőre a Ferrarinál, elnézve, hogy milyen jól dolgozunk együtt a mérnökeim és szerelőim csoportjával. Kissé idegesítő, hogy távoznom kell – ismerte el a Japánban 3. helyen végző pilóta a spanyol DAZN tévécsatornának, majd igyekezett a pozitívumokat nézni. – Másfelől viszont nyitva áll előttem az ajtó, hogy másik csapathoz menjek, ahol remélhetőleg harcolhatok a bajnoki címért, amelyet a Ferrarival üldöztünk az elmúlt 3-4 évben. Úgyhogy most itt az ideje fontos döntéseket hozni. Mindenki tudja, hogy elérhető és gyors vagyok. Meglátjuk, mi történik.”

Carlos Sainz, Ferrari, Japán Nagydíj
Akárhogy teljesít az idén, Sainznak a szezon végén mennie kell Maranellóból / Fotó: Scuderia Ferrari

Fernando Alonso szerződéshosszabbításával az Aston Martin személyében egy potenciális célpontot lehúzhatunk Sainz listájáról, de azért papíron még vannak és lehetnek kiadó helyek. Amennyiben Sergio Pérezzel nem hosszabbít a Red Bull, Sainz akár top autóba is ülhet jövőre, de a Mercedes listáján is bizonyára szerepel, bár egyelőre Andrea Kimi Antonelli tűnik a befutónak, és Sainz aligha vállalná be az űrkitöltő szerepét arra az esetre, ha a Mercedes még 1-2 évig várna a fiatal olasz mély vízbe dobásával.

Emellett természetesen még ott van a 2026-tól Audivá váló Sauber, amely sajtóhírek szerint elkezdett nyomást gyakorolni Sainzra és minél gyorsabb döntést vár, míg Lawrence Barretto, az F1 riportere az X-en a Williams-t is megemlítette. Ez első hallásra jókora visszalépés lenne Sainznak, ám hosszú távon gondolkodva James Vowles csapatfőnök jelenléte kisebb garancia lehet arra nézve, hogy a grove-iak előbb-utóbb visszakapaszkodnak az élmezőnybe.

2-3 tized kellene

Akármi is lesz Sainz jövője, még 20 futama hátravan a Ferrarinál, így értelemszerűen egyelőre a maranellóiakra koncentrál. Hogy a végelszámolásnál lehet-e esélye (55 ponttal a 4. az összetettben, míg Verstappen 77 ponttal vezet), az attól is függ, hogy a Ferrari miként fejleszt, mert egyelőre csak azokon a pályákon tudja felvenni a kesztyűt a Red Bull-lal, amelyek fekszenek az SF-24-esnek.

Carlos Sainz, Ferrari, Japán Nagydíj
Az idei Ferrari egyértelmű előrelépés a tavalyihoz képest / Fotó: Scuderia Ferrari

„Ha jobb lett volna az időmérőnk, olyan lett volna a verseny, mint Bahreinben, és közelebb lettünk volna Checóhoz. Max más szint – nyilatkozta a Japán Nagydíjról. – De jó jel, hogy közelebb voltunk a versenyen, mint az időmérőn, ami teljes ellentéte a tavalyi autónak. Én ezt preferálom, ez volt a cél az idei évre. Most javítanunk kell az autón, mert világos, hogy az olyan pályákon, mint Szuzuka, nem tudunk nyerni.”

„Az autóból hiányzik 2-3 tized. Ha egy kicsit tudunk gyorsulni, akkor felvehetjük a kesztyűt, vagy legalább tarthatjuk a Red Bull tempóját. Remélem, hogy eljön az a fejlesztésünk, amellyel utolérhetjük őket, és minden pályán harcolhatunk velük.”

Friss