Mike Krack elárulta, tartott tőle, hogy Fernando Alonso a távozás mellett dönt. Az Aston Martin csapatfőnöke kijelentette, mostantól Lance Stroll jövőjével fognak foglalkozni, akiről a kétszeres F1-es világbajnok pozitívan nyilatkozott.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Fernando Alonso szerződést hosszabbított az Aston Martinnal. A spanyol versenyző többéves megállapodást írt alá a silverstone-i alakulattal, ami azt jelenti, hogy ha kitölti, akkor a 2026-ban kezdődő új korszakban is versenyezni fog az F1-ben. Ezzel pedig ő lesz a sportág legidősebb pilótája az 1975-ben visszavonult Graham Hill óta.
Vége a találgatásoknak, eldőlt, hogy Alonso hol fog versenyezni jövőre
A 42 esztendős versenyző korábban azt hangoztatta, hogy előbb el akarja dönteni, hogy egyáltalán szeretne-e maradni a Forma–1-ben, és csak utána lehet szó bármilyen szerződés aláírásáról. Elmondása szerint a hihetetlenül hosszú és sűrű versenynaptár volt az, ami a legnagyobb kétséget jelentette számára a folytatást illetően. Éppen ezért az Aston Martinnál sem mehettek biztosra.
„Nem, nem voltam meggyőződve róla – nyilatkozta az Autosportnak Mike Krack csapatfőnök, amikor Alonso hosszabbításáról kérdezték. – Fernando nagyon világosan megmondta, amikor csatlakozott, hogy a naptár és az utazás sok energiát emészt fel, különösen, ha az ember úgy akarja csinálni, ahogyan ő. Nincs kilencvenkilenc százalék, és ezért van az, hogy a jelenlegi naptár mindent kivesz az emberből. Úgy vélem, azt már sokszor elmondta, hogy nincs élete. Vagy száz százalékban benne van, vagy nem csinálja. Amikor látjuk, hogyan dolgozik, amikor ott van [a garázsban], amikor kommunikál, akkor látjuk, hogy száz százalékig benne van. Az ember pedig megérti, hogy amikor azt mondja, hogy nincs élet körülötte, akkor ez igaz. Szóval figyelembe véve, hogy voltak aggályaim, hogy azt fogja mondani, hogy »nem, valami mást akarok csinálni az életben«, nagyon örültem, amikor azt mondta, jobban szereti az F1-et, mint a magánéletet.”
Persze a visszavonulás mellett a csapatváltás is felmerült, főleg amióta kiderült, hogy Lewis Hamilton jövőre a Ferrarihoz igazol. A Mercedes mellett pedig a Red Bull kapcsán is szóba hozták mind Sergio Pérez, mind Max Verstappen helyére. A luxemburgi szakember szerint azonban Alonso ebben az ügyben sem beszélt mellé.
Alonso eldöntötte, hogy az elmúlt 50 év legidősebb F1-es versenyzője lesz
„Fernando állja a szavát – jelentette ki. – Azt mondta nekünk, hogy ugyanazt kommunikálja kifelé, mint befelé. Azt mondta, hogy »először magammal kell megbeszélnem, és el kell döntenem, hogy akarom-e folytatni. Aztán, ha folytatni szeretném, akkor először az Aston Martinnal kell megbeszélnem.« Ez történt, és nagyon boldogok vagyunk, hogy így végződött.”
Krack azt is elmondta, hogy a pilótapiacon kialakult bizonytalan helyzet miatt szerettek volna megegyezni ennyire korán Alonsóval. „Mindig is megadtunk magunknak egy dátumot, amikorra meg akartuk hozni a döntést – szögezte le. – Volt egy szerződés, amelyet elég korán megkötöttünk, és nagyon jó volt látni, hogy egyszerűen mindenki tartotta magát ahhoz, amit mondott. Szóval tulajdonképpen úgy ment, ahogyan azt gondoltuk.”
Ami Alonso csapattársát, Lance Strollt illeti, az Aston Martin az elmúlt időszakban nem hozta nyilvánosságra, hogy meddig szól a szerződése. Sokan úgy vélik, hogy hiába a többségi tulajdonos, Lawrence Stroll fiáról van szó, a kanadai pilótának távoznia kell, ha a silverstone-iak valóban élcsapattá akarnak válni. Krack szavai azonban nem erre utalnak.
„A múlt hét elsősorban Fernandóról szólt, de azt is tudjuk, hogy az Aston Martin Lance otthona – fogalmazott. – Ezzel tisztában vagyunk, és az egész projekt mindig is köré épült. Szóval a folytonosságra törekszünk. Mindig is azt mondtam, hogy ez nagyon fontos, úgyhogy a következő hetekben majd meglátjuk.”
Alonso megfutamodott Verstappen elől? – ezek a spanyol pilóta új szerződésének tanulságai
Amióta Alonso megérkezett az Aston Martinhoz, Stroll jelentősen alulteljesít hozzá képest. Tavaly a kétszeres F1-es világbajnok pontjainak alig több mint harmadát szerezte meg (206–74), és idén is hasonló a helyzet (24–9). A mezőny korelnöke azonban védelmébe vette csapattársát, mondván, ő is hozzájárul a szerepléséhez.
„Nem hiszem. Lance és jómagam próbálunk segíteni a csapatnak, amennyire csak tudunk – válaszolta az FIA sajtótájékoztatóján arra a kérdésre, hogy köré épül-e az AMR24-es. – Szerintem bizonyos körülmények között különbözik a vezetési stílusunk, eltérő módon érezzük az autót. Úgy vélem, Lance sokkal érzékenyebb a dolgokra, mint én, ami nagyon fontos a csapat számára. Azt gondolom, hogy az elemzés, amelyet Lance adni tud a csapatnak, kulcsfontosságú számunkra az autó fejlesztése szempontjából. Én néha nem vagyok elég érzékeny a dolgokra, és ez nem jó.”
Alonso hozzátette, bár eltérő úton-módon, de végső soron ugyanabba az irányba viszik a csapatot a fejlesztések, illetve a beállítások terén, ami „jó az Astonnak”. És hogy mit jelent, hogy ő kevésbé érzékeny az autóban ülve? Nos, leginkább azt, hogy kevésbé érzékeli, ha valami nem ideálisan működik, és így a mérnökökhöz sem jut el ez az információ.
„Néha úgy vezetem az autót, hogy az elfedi a problémáinkat – magyarázta. – Ez néha jó, mert bármelyik pillanatban vezethetem bármelyik autót, és kilencven százalékot ki tudok hozni belőle. Arra viszont, hogy a kocsiban rejlő potenciál száz százalékát elérjem, néha nem vagyok képes anélkül, hogy a csapattársam segítsen a beállítások különleges részleteiben vagy az egyensúlyi problémákban itt-ott. Szóval úgy gondolom, hogy sokféleképpen profitálunk egymásból, és ez jelenleg jó dolog.”