Lando Norris hatalmas fölénnyel nyerte a Kínai Nagydíj sprintidőmérőjét Lewis Hamilton előtt, de egy ideig úgy tűnt, nem tarthatja meg a végül első helyet érő körét. A McLaren kész volt szembeszállni a döntéssel.
„Ilyen körülmények között sokat kell kockáztatni, keményen kell támadni, fel kell melegíteni a gumikat. – nyilatkozta a Kínai Nagydíj részben esős sprintidőmérőjét az első helyen záró McLaren-pilóta. – Az első két köröm [az SQ3-ban] egyáltalán nem sikerült jól, de utána jó móka volt olyat futni, amivel megszereztem a pole-t. Boldog vagyok.”
„Az utolsó kör mindent vagy semmit jelentett. Egyre vizesebb lett a pálya, a körülmények romlottak az utolsó két körre, vagy legalábbis a másodikra. Emiatt kicsit ideges voltam, elkövettem néhány hibát, néhol fel is úszott az autó a vízen” – ecsetelte Norris, majd az F1 TV-nek hozzátette, amikor látta, hogy Charles Leclerc kicsúszik, érezte, hogy nem szabad kapkodnia.
Drámai sprintidőmérőn Norris kaotikus módon győzte le Hamiltont az esőben
Norris az utolsó előtti mért körének utolsó kanyarjában is hibázott, és hiába vette át a vezetést, bukta az idejét. De a következő körben hatalmasat javítva ismét az élre állt, viszont pályaszélesítés miatt ezt a körét is törölték. Ekkor úgy tűnt, Lewis Hamiltoné lesz az első rajthely a sprintre, ám a versenyirányítás nem sokkal később közölte: visszaadja Norris idejét. Hogy miért történhetett mindez, arra Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke világított rá az F1 TV-nek adott interjúban.
„Készek voltunk szembeszállni a döntéssel, mert az utolsó mért körét azért törölték, mert az azt megelőző körben kicsúszott az utolsó kanyarban. A valóságban azonban ilyen esetben rengeteg időt veszítesz az azt követő körben, mert sokkal kisebb sebességgel kezded el az egyenest. Gyanítom, erre jött rá a versenyirányítás, Lando pedig megérdemli a pole-t. Örülök, hogy visszakapta a körét” – nyilatkozta az olasz szakember.
A versenyigazgató a versenyhétvége előtti jegyzetében egyébként több pályán is kiköti, hogy amennyiben az utolsó kanyarból kifelé pályaszélesítés történik, az azt követő kör is ugrik, Kínában azonban nem szerepel ilyen kikötés a dokumentumban, úgyhogy valószínűleg emberi hibáról van szó a törlés kapcsán.
Ennyire voltak nehezek a körülmények:
It's chaos out there!
Piastri goes quickest only for Perez to beat his time #F1Sprint #ChineseGP pic.twitter.com/k0U3ahbLyu
— Formula 1 (@F1) April 19, 2024
„A körülmények eléggé extrémek voltak az alacsony tapadás miatt az intermediate gumikon. Láttuk, hogy a versenyzők folyton kicsúsztak, ami nem normális, és azt mutatja, mennyire alacsony volt a tapadás. Mindenek előtt gratulálok Landónak, aki igazán minimalizálta a körülmények hatását és maximalizálta a lehetőségeket – dicsérte pilótáját Stella. – Kicsit sajnálom Oscar [Piastrit], mert gondja volt a felváltással a hajtűből kifelé, a váltója üresbe kapcsolt, úgyhogy sok időt veszített. Máskülönben előrébb végzett volna. Eddig minden jó, de majd száraz körülmények között meglátjuk, hogy beigazolódnak-e az előzetes várakozásaink.”
A csapatfőnök úgy készül, hogy a holnapi sprinten még vizes lehet a pálya, az időmérőt viszont már száraz körülmények között rendezhetik. „Készen kell állnunk, és a versenyzőknek és a csapatnak is jó munkát kell végeznie, ahogyan azt ma tettük” – jelentette ki.