back to top
2024. május 19. 00:26

KezdőlapF1Küszöbön az eltiltás, példátlan eset miatt jöhet ismét a Ferrari csodatinije?

Küszöbön az eltiltás, példátlan eset miatt jöhet ismét a Ferrari csodatinije?

-

Miután a Miami Nagydíjon sem sikerült büntetés és büntetőpontok begyűjtése nélkül végigmennie, Kevin Magnussen elképesztően közel került ahhoz, hogy eltiltsák egy versenyre. A Haas dán versenyzője a miami hétvége során 5 pontot szedett össze, amivel csupán két pontra került az eltiltástól.

A 31 esztendős pilóta a sprinten három büntetőpontot kapott, amiért Lewis Hamilton ellen csatázva folyamatosan indokolatlanul hagyta el a pályát, majd ehhez jött hozzá újabb két egység (10 másodperces időbüntetéssel fűszerezve), amikor a versenyen kilökte Logan Sargeantet. Az már ebből a szempontból nem releváns, de Magnussen még egy 20 másodperces időbüntetéssé konvertált áthajtásos büntetést is kapott, amiért a csapat hibájából nem cserélték le a kerekeit a biztonsági autós fázis alatt, noha ő behajtott a bokszba.

Hogy érzékeltesse, mennyire bosszús volt, a The-Race.com változtatás nélkül közölte a Magnussennel a verseny után folytatott beszélgetését, amely során a Haas pilótája végig egyszavas vagy nagyon kurta válaszokat adott, és egyetértett azzal, hogy minden szempontból „pokoli” hétvégén van túl. Ezen kívül nem akarta kommentálni a Sargeanttel történt ütközést; azt, hogy jogos volt-e az azért kapott büntetés; illetve azt sem, hogy Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke szerint a szombati sprinten Hamilton ellen bemutatott védekezéséért el kellene őt tiltani.

„Maradjon otthon” – egy csapatfőnök eltiltaná a Hamiltonnal többször is szabálytalankodó pilótát

Azzal, hogy rosszul mérte fel a helyzetet a Sargeant elleni csatában (különösen úgy, hogy jóval a pontszerző helyezéseken kívül voltak, és már akkor is vészesen közeledett az eltiltás felé), Magnussen gyakorlatilag egyetlen hibára került attól, hogy ki kelljen ülnie egy futamot, ráadásul a pontjai közül 2025 márciusáig nem évül el egy sem (akkor 3 is), azaz az idei szezon teljes hátralevő részében ott lebeg majd fölötte az eltiltás veszélye.

A dán pilóta a Szaúd-arábiai Nagydíjon 3 pontot kapott ütközésokozásért, amikor szintén ellentmondásos módon védekezett Alex Albonnal szemben, hogy azzal csapattársát, Nico Hülkenberget segítse. Aztán két pontot kapott azért, mert a Kínai Nagydíjon kilökte Cunoda Júkit, és erre jött rá az 5 Miamiban szerzett pont. Azaz 5 futam leforgása alatt sikerült összegyűjtenie 10 pontot, és most 18 futamot kell úgy végigcsinálnia, hogy legfeljebb 1 pontot kaphat. Ütközés okozásáért általában a kettő szokott lenni a minimum, így kijelenthető, hogy Magnussennek extra óvatosnak kell lennie a folytatásban.

Hogy ez miként lesz kivitelezhető úgy, hogy a Haas Miamiban másodszor állította őt Hülkenberg szolgálatába és alkalmazott megkérdőjelezhető manővereket védekezés közben, igen nehezen látszik, és kisebb csodával érne fel, ha Magnussen megúszná az eltiltást.

Amennyiben pedig eltiltják, úgy ő lesz az első „áldozata” a büntetőpont-rendszernek, és ebben az esetben előfordulhat, hogy a Haas jövő évi kiszemeltje, a Ferrarival Szaúd-Arábiában szenzációsan debütáló, az amerikai istállóval az idén több első szabadedzésen való részvételt is tervező 18 éves Oliver Bearman kap majd lehetőséget.

A nagyközönség nemrég ismerte meg, de a Ferrarit már jóval korábban lenyűgözte Sainz helyettese

Friss