back to top
2024. június 20. 14:42

KezdőlapF1Alonso és Pérez is autót tört a harmadik imolai edzésen, kiszámíthatatlan időmérő...

Alonso és Pérez is autót tört a harmadik imolai edzésen, kiszámíthatatlan időmérő jöhet

-

 

Valamelyest eltérő körülmények között kezdődött az Emilia-romagnai Nagydíj harmadik szabadedzése, mint amilyenben az első kettő zajlott: kicsit melegebb időjárás fogadta a mezőnyt (a levegő hőmérséklete 23, az aszfalté 43 fokos volt), a szélerősség pedig lecsökkent, az iránya viszont megfordult. A gyakorlás leginkább azt a kérdést volt hivatott megválaszolni, hogy folytatódik-e a Red Bull szenvedése.

Tényleg kikaphat a Ferraritól és a McLarentől a küszködő Verstappen az imolai hétvégén?

Elsőként Lando Norris hagyta el a garázsát a kemény gumikon, majd csapattársa, a szintén a C3-asokon kezdő Oscar Piastri, illetve a két,  közepeseken lévő Aston Martin követte őt, hogy aztán a Red Bullok és Charles Leclerc is megjelenjenek, utóbbi ráadásul lágyakon. Az első kvartett azonban csak egy installációs körrel nyitott, így az első mért kör Sergio Pérezé volt, aki 1:17.682 másodperccel kezdett a sárga oldalfalú abroncsokon, 14 ezreddel megelőzve Max Verstappent, és további 112-vel a Ferrari versenyzőjét.

Nem sokkal később megjelent a pályán Carlos Sainz is, és 238 ezredes előnnyel rögtön át is vette a vezetést, csapattársához hasonlóan a lágyakon autózva. Leclerc viszont ezután szintet lépett, és három lila szektorral, 1:16.281-gyel az élre állt. 19 századdal megelőzve Verstappent, és 35-tel Pérezt. A címvédő ezúttal is a leggyorsabbnak bizonyult az első szektorban, hátrányát a pálya későbbi részében szedte össze.

 

Eközben az Alpine-ok is feliratkoztak az eredményjelzőre a közepeseken, de csak az utolsó két helyen, és Lance Stroll is megelőzte őket, aki 1,547 másodperccel maradt el Leclerc-től a kemény gumikon. A kanadai pilótát néhány másodperccel később csapattársa, Fernando Alonso követte, ám a kétszeres F1-es világbajnok hátránya 2,113 ezred volt.

Bő negyed óra elteltével Leclerc és Verstappen is javított: a monacói versenyző 1:16.087-et autózott a használt lágyakon úgy, hogy az utolsó szektorban nem javított, 279 ezreddel felülmúlva riválisát, aki csupán a pálya középső részén gyorsult korábbi önmagához képest. Leclerc-t azonban Sainz 2 századdal letaszította az élről, miközben Valtteri Bottas az ötödik pozícióban kezdett a lágyakon, 1,205 másodperces lemaradással. A finn versenyző csupán 47 ezreddel múlta felül George Russellt, akinek csapattársa, Lewis Hamilton 75 századdal kikapott csapaton belül az első próbálkozásaik után.

Bő 20 perc után Norris is megkezdte első gyorskörét, és a negyedik pozícióba jött fel a közepeseken, 343 ezreddel lemaradva Sainztól. Ezután viszont nem tudott elmenni egy újabbra, ugyanis Alonso a Rivazza 2-ben megcsúszott, és a falban kötött ki. Ennek következtében megszakították a körözést. Később a visszajátszásból kiderült, hogy Logan Sargeantnak is volt egy necces pillanata ugyanott, de ő csak a kavicságyon szánkázott végig.

Néhány perc múlva újraindították az edzést, ekkor 28 perc volt hátra a tréningből. Piastrinak ekkor még nem volt körideje, de ez hamarosan megváltozott, olyannyira hogy az ausztrál pilóta 19 százados lemaradással felj9tt a két Ferrari mögé, a lágyakon. A Mercedesek szintén javítottak, de Russell csak a hetedik pozícióba, míg Hamilton mindössze a kilencedik helyre, Daniel Ricciardo mögé tudott feljönni. Norris szintén gyorsult, de ezzel nem nyert pozíciót, így maradt az ötödik helyen.

Piastri aztán próbált még jobban rákapcsolni, ám lila első és zöld második szektor után ő is elrontotta a Rivazza 2-est, így nem tudott javítani. Ellentétben a Mercedesekkel, ám ez pozícióban nem mutatkozott meg, sőt, Cunoda Júki mindkettőjüket megelőzve feljött a hetedik helyre. A brackley-iek pilótái között ugyanakkor szoros volt a verseny, hiszen Russell mindössze 12 ezreddel volt gyorsabb Hamiltonnál. Az ifjabbik brit versenyző arra kérte csapatát, hogy ellenőrizzék a pattogást az 1-es kanyarban, mert szerinte változott a helyzet péntek óta ezen a téren.

Bő negyed órával a leintés előtt a Mercedesek még eggyel visszaestek, ugyanis Alexander Albonnak sikerült kiszorítania Pérezt az első hatból, miután 403 ezredet kapott Sainztól. Hozzá kell tenni, hogy ez már a friss lágy abroncsokon történt. Sargeant szintén jó kört rakott össze, de csapattársától így is 324 ezreddel elmaradt, igaz, kilencedik helyével ő is megelőzte a Mercedeseket.

Bottas aztán 99 ezredet adott neki, így átvette az amerikai versenyzőtől ezt a helyezést, ugyancsak új C5-ösökön. Stroll náluk is gyorsabbnak bizonyult, és ideiglenesen feljött a hetedik pozícióba, 476 ezreddel lemaradva Sainztól. Esteban Ocon aztán közvetlenül az Aston Martin állva maradt versenyzője elé jött fel, Russell viszont a harmadik pozícióba katapultált.

Piastri ezután megmutatta, hogy mi van a McLarenben, ugyanis három lila szektorral 538 ezredet adott Sainznak. A többiek viszont akkor még nem tudtak javítani, ugyanis Pérez bő 5 perccel a vége előtt a Variante Alta-sikánban összetörte a Red Bullt. A beavatkozók viszont gyorsan eltakarították a mexikói versenyző autóját, így az utolsó 2 percre ki tudtak menni.

Az élmezőnyből azonban csak Norris tudott javítani, ám ő is 3 tizeddel elmaradt csapattársa idejétől. Piastri és Leclerc forgalomba keveredtek, míg Verstappen nem ért fel a gyorskörre. A címvédő ugyanakkor így is javított az első két szektorban, de körét nyilvánvalóan nem fejezhette be. A második szektora után körülbelül 2 tizeddel maradt el Piastritól. Az első tíz sorrendje így Piastri, Norris, Sainz, Leclerc, Russell, Verstappen, Albon, Ocon, Stroll és Nico Hülkenberg lett az első tíz sorrendje.

Az Emilia-romagnai Nagydíj harmadik szabadedzésének végeredménye

Friss