Amennyiben nem jön össze a Forma–1-es visszatérés Mick Schumachernek, a jelenleg az Alpine WEC-csapatában versenyző Mick Schumacher akár ismét formaautóba ülhet, az egyik csapat ugyanis tárt karokkal várja.
A Forma–1-ben 2021-ben és 2022-ben versenyző Mick Schumacherrel kapcsolatban az utóbbi időben felmerült, hogy az Alpine-nál lehet esélye visszatérni a száguldó cirkuszba. A francia istálló WEC-csapatában versenyző pilótáról Bruno Famin, az F1-es gárda csapatfőnöke nagyon elismerően nyilatkozott, majd Monacóban a Sky-nak elmondta: „Hiba lenne, ha Mick Schumacher nem lenne rajta a listánkon [egy 2025-ös ülést illetően.]
Jelenleg ez tűnik a 24 esztendős pilóta egyetlen reális esélyének arra, hogy ismét a Forma–1-ben versenyezzen, az Auto Motor und Sport értesülései szerint ugyanakkor nem Schumacher az első számú jelölt arra az esetre, ha 2025-ben már nem a Pierre Gasly–Esteban Ocon – arra pedig jó esély van, hogy legalább az egyikük távozik – kettőssel áll fel az Alpine, mivel a tartalékpilóta Jack Doohan, illetve a szintén Alpine-junior, jelenleg a Forma–2-ben versenyző Victor Martins is előtte van.
Mick Schumachert csak kihasználták? – az F1 korábbi vezére szerint igen
Mégis az IndyCarban köthet ki?
Mick Schumacher neve már korábban is felmerült egy esetleges IndyCarba igazolás kapcsán, ám a német pilóta továbbra is hangoztatja, hogy az F1 élvezi számára a prioritást. Emiatt pedig érhető, hogy nem nagyon vonzza az első számú amerikai formaautós széria, az átjárás az F1 és az IndyCar között ugyanis többnyire egyirányú (persze a múltban akadtak, akiknek volt visszaút, mint például Alex Zanardi, Juan Pablo Montoya, vagy Sébastien Bourdais), és utóbbiból még a kétszeres bajnok és címvédő Álex Palou-ért sem kapkodnak az F1-es istállók.
Amennyiben viszont Schumachernek nem jön össze az F1-es visszatérés jövőre, és akar még formaautóval versenyezni (a WEC-ben minden bizonnyal hosszú távon is bármikor lenne helye), az IndyCarban ezt a jelek szerint megteheti, a nem topcsapat, ám az IndyCar élmezőnyéhez a múltban is jó ugródeszkaként szolgáló Dale Coyne Racingnél (Palou és az innen az Andrettihez igazoló Romain Grosjean is náluk mutatkozott be) ugyanis alighanem lenne helye.
„Itt vannak ezek a Forma–2-es versenyzők, akik első vagy második helyen végeztek a bajnokságban, de nincs valódi jövőjük a Forma–1-ben. Mick Schumacher tökéletes példa erre. Nagyon örülnénk, ha egy ilyen remek pilótát köszönthetnénk” – idézi az AMuS Dale Coyne-t, aki a múltban is számos német pilótával (André Lotterer, Andreas Wirth, Michael Krumm, Christian Danner) dolgozott már együtt.
„Beszélünk Mick Schumacherrel, de ő továbbra is az alpine-os kötelezettségeibe fekteti a reményeit. De örülnék, ha megkapnánk az esélyt” – mondta az Indy 500-on Coyne, aki tehát szívesen adna lehetőséget a hétszeres világbajnok fiának, aki ha bevállalná az oválpályákat, az idei Le Mans-i debütálása után jövőre az Indy 500-on is bemutatkozhatna.
Mick Schumacher az Auto Motor und Sport szerint ugyanakkor nem csak az idén eddig 13. helynél jobbat felmutatni nem tudó csapattal, hanem az IndyCarba 2025-től beszálló Prema Racinggel is debütálhatna. Az olasz istállóval az F4-ben egy, az F3-ban és F2-ben 2-2 szezont lehúzó versenyzőt a hírek szerint ugyanis a Prema szívesen magával vinné a tengerentúlra.
Visszatérhet korábbi csapatához és a formaautókhoz Mick Schumacher