Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, valamint Christian Horner csapatfőnök sem aggódik a bikások helyzete miatt. Előbbi viszont megnevezte azt a helyszínt, ahol ismét jól kell teljesíteniük, különben tényleg fájhat a fejük.
A Red Bull a 2022-es idény második felében valósággal letarolta a mezőnyt, és úgy tűnt, hogy ebben a szezonban is hasonló lesz a helyzet. A 2022-es Francia Nagydíjtól kezdve egészen az idei sanghaji főfutamig mindössze hatszor fordult elő, hogy nem Max Verstappen nyert, és ebből három győzelmet ráadásul a csapat másik pilótája, Sergio Pérez vitt el.
Miamiban viszont változott a kép: Lando Norris legyőzte a holland versenyzőt, és bár ehhez kellett némi szerencse is, a McLaren összességében jobb tempót produkált a Red Bullnál. Imolában aztán nagy csatában Verstappen nyert, Monacóban viszont valósággal elsüllyedt, és a Ferrarik, valamint a McLarenek mellett George Russelltől is vereséget szenvedett. Helmut Marko viszont nem aggódik, legalábbis egyelőre.
„Az autónknak olyan a koncepciója, hogy az aerodinamikai hatékonyságra összpontosítottunk, és nem tudjuk megemelni, hogy jobban megbirkózzon a kerékvetőkkel, hacsak nem veszítünk sok leszorítóerőt – nyilatkozta a Red Bull tanácsadója. – Úgy vélem, a hagyományos pályákon még mindig előnyben vagyunk, és ha Barcelonában nem leszünk elöl, akkor tényleg gondban vagyunk. Azokon a pályákon, ahol nem mi leszünk a legversenyképesebbek, számolhatunk a Verstappen-faktorral. Csúcsformában van, és ő jelenti a különbséget.”
Valóban, a 2023-as szezonkezdet óta a Red Bull csak tavaly Szingapúrban és idén Monacóban kapott ki úgy, hogy egyrészt semmilyen mértékben nem foghatták a balszerencsére vagy éppen a kiesésre, másrészt több csapat is egyértelműen jobb volt náluk. Ez alapján pedig tényleg valószínű, hogy az épített pályákon azért más lesz az erősorrend, még ha a korábban látott fölényük esetleg már tényleg nem tér vissza.
Christian Horner hasonló állásponton van, mint Marko, és leszögezte, nem estek vissza annyira, mint ahogyan azt az előző hétvége mutatja. „Nem arról van szó, hogy a jó autóból rossz autó lett, egyszerűen csak ez a pálya nem fekszik az erősségeinknek – fogalmazott. – Meg kell értenünk, hogy mik a gyenge pontjaink, és hogyan tudjuk kezelni azokat.”
Jövő héten Kanadába látogat a mezőny, amely hivatalosan városi pályának minősül, de nem a klasszikus fajtából, mint Monaco vagy Szingapúr. Egy furcsa statisztika miatt viszont Verstappennek viszont lehet félnivalója, már ha babonás. Idén ugyanis Melbourne-ben, Miamiban és Monacóban nem nyert, a következő két fordulót pedig Montrealban és Montmelóban rendezik…