Kedden Sergio Pérez szerződéshosszabbításával a Red Bull is véglegesítette 2025-ös versenyzői felállását, de a mezőny második felében még sorjáznak a szabad helyek. Hol köt ki Carlos Sainz, Esteban Ocon, Valtteri Bottas és Cunoda Júki?
RED BULL
Max Verstappen
Sergio Pérez
Verstappen helye 2028-ig, Pérezé pedig 2026-ig biztos – bár a mexikói esetében egyes források valójában 1+1 éves szerződésről beszélnek. És ha akarjuk, Verstappen esetében is lehet még bizonytalanságot lobogtatni, hiszen a Mercedes nem csinál belőle titkot, hogy megkörnyékezte a címvédőt, s ha ő maga és a záradékok is úgy akarják, akár már 2025-re, de inkább 2026-ra megszerezné. A holland mindenesetre eddig nem mutatta jelét, hogy motiválná egy ilyesféle váltás.
A Red Bull bejelentette, ki lesz Verstappen csapattársa az idei szezon után
FERRARI
Charles Leclerc
Lewis Hamilton
A 2025-ös felállását a csapatok közül legkorábban, már a szezonkezdet előtt véglegesítette a Ferrari: Leclerc-rel több évvel hosszabbítottak, Hamilton átcsábításával pedig az egyetemes sportvilág egyik legnagyobb horderejű átigazolását ütötték nyélbe.
MCLAREN
Lando Norris
Oscar Piastri
A McLaren ki akart maradni a helyosztókból: Piastrit legalább 2026-ig, Norrist pedig talán ennél is tovább (a hosszabbítás előtt 2025 végéig volt biztos a helye, de az új deal ennél is tovább szól, ám, hogy meddig, azt nem árulták el) hozzájuk köti új szerződése.
MERCEDES
George Russell
Andrea Kimi Antonelli
Russell helye biztos, és egyre inkább annak tűnik új csapattársáé is. Néhány hónapja még a Mercedes ülése körül volt a legnagyobb a forgolódás, ám ahogy a fő jelöltek sorra hosszabbítottak aktuális csapatukkal, lassan minden a most még csak 17 éves Andrea Kimi Antonelli mély vízbe dobása felé mutat. Hacsak egy váratlan fordulattal nem jön össze a Verstappen-terv, vagy tér vissza alternatív megoldásként a Mercedes akadémiáján nevelkedett Ocon.
ASTON MARTIN
Fernando Alonso
Lance Stroll
Alonso egy ideig fontosabb mozgatórugónak tűnt a pilótapiacon annál, mint hogy végül pusztán az Aston Martinnal hosszabbítson. Lance Stroll helye a csapat tulajdonosának fiaként betonbiztos, így az ő maradását külön nem is szokta bejelenteni a csapat. Persze egyszer alighanem elkerülhetetlenül el fog jönni a nap, amikor más valaki ül majd az autójába, ám lehetetlen látni, hogy ez jövőre vagy tíz év múlva következik be.
RB
Cunoda Juki / Daniel Ricciardo / Liam Lawson
Új identitás, nagyobb szabadság, de mégis a régi dilemma: a Red Bull kiscsapatának most is több pilótát kellene foglalkoztatnia, mint ahány helye van, és hármuk mindegyikétől nehéz lenne megválni: Cunoda a teljesítménye, Ricciardo a tapasztalata miatt érhet aranyat, Lawsont pedig idáig csak arra adott bizonyítékot, hogy megérdemli a teljes szezonos állást, egy második évre viszont már rizikós lenne parkoltatni. A döntés később várható.
HAAS
Oliver Bearman
Kevin Magnussen / Esteban Ocon / Carlos Sainz / Csou Kuan-jü
Szinte biztosra veszi már az F1-es paddock, hogy Bearman az idei ferraris beugrása után jövőre egy tényleges tanulóévet is kap az olaszok partnercsapatától. Szabad hely bizonyosan lesz, hiszen Hülkenberg távozik, ám Magnussen helye sem biztos, főleg úgy, hogy a mezőny második felének első felébe tartozó csapatként a Haas vonzóbb célállomásnak tűnik, mint az elmúlt pár évben. Az állást kereső pilóták közül többeket is szóba hoztak már az amerikai istállóval, s a pillanatnyi hírek alapján úgy fest, Oconnak lehetnek a legjobb esélyei.
WILLIAMS
Alexander Albon
Valtteri Bottas / Carlos Sainz / Esteban Ocon
Sokak szerint jobb sorsra is érdemes lett volna, de Albon végül több évre elkötelezte magát a Williamsszel (lehet, hogy tud valamit a 2026-os Mercedes-motorról). Sargeant jövője még nem ismert, de erősen valószínűtlen, hogy másfél szezonnyi teljes Albon-dominancia tudatában újabb esélyt adjon neki a csapat – különösen így, hogy több futamgyőztes kérőjük is akad. A csapattal szóba hozták már Carlos Sainzot, de Valtteri Bottas is egyeztetett már James Vowles csapatfőnökkel, és minden bizonnyal az Alpine-tól távozó Ocon listáján is szerepelnek a grove-iak.
ALPINE
Pierre Gasly / Jack Doohan / Csou Kuan-jü
A csapatnál uralkodó jövés-menés (főleg menés) forgatagában talán még nem is a jövő évi pilótafelállás letisztázása a prioritás, dacára annak, hogy Ocon év végi távozását a Monacóban történtek után fontosnak tartották bejelenteni. Gasly szerződése is lejár, és aligha túlzás, hogy pár hónap alatt az Alpine vált a legkevésbé vonzó célállomássá a versenyzők számára. Gasly ezzel együtt valószínűleg marad, csapattársának pedig talán a legnagyobb esélyes Jack Doohan, de Csou és Mick Schumacher neve is felmerült. Utóbbi az Alpine WEC-csapatában kivívta Bruno Famin elismerését, és az F1-es istálló főnöke nem is tagadta, hogy a német is ott van a jelöltjeik között.
SAUBER
Nico Hülkenberg
Carlos Sainz / Cunoda Juki / Esteban Ocon / Valtteri Bottas / Kuan-jü Csou
A Saubert 2026-tól átvevő Audi lesz a közeljövő egyik legnagyobb újdonsága, de a csapat jelenlegi helyzete alapján sokan nem várnak gyors sikereket a német márkától. A 211 rajt után, 36 évesen is dobogó nélkül álló Hülkenbergnek nincs veszítenivalója, le is szerződött eddigi legkomolyabb F1-es projektjéhez, az Audi másik kiszemeltje, a Ferrarit elhagyó Sainz viszont nem annyira szeretné több évre elkötelezni magát a bizonytalan jövő mellett. A hírek szerint Cunodával is el tudná képzelni a jövőt az Audi, és a jelenlegi Sauber-pilóták is képben lehetnek, de talán nem véletlen, hogy intenzíven nézelődnek másfelé.