Fernando Alonso szkeptikusan fogadta a Forma–1 2026-os szabályrendszerével kapcsolatos híreket. A spanyol pilóta szerint nem lesz egyszerű feladat 30 kilogrammal könnyebbé tenni az új autókat.
Az FIA a minap bemutatta a 2026-os szabályrendszer prototípus autóját, és emellett a technikai szabályok egy részét is, Fernando Alonso azonban szkeptikus a bizonyos szempontból a jövőbe, más nézőpontból viszont a múltba (könnyebb, keskenyebb, rövidebb autók) mutató szabályok kapcsán.
Ami az autókat illeti, azok aktív aerodinamikai elemekkel lesznek felvértezve, a tengelytáv 3600-ról 3400 milliméterre, a szélesség pedig 2000-ről 1900 milliméterre csökken. Emellett a leszorítóerő 30, a légellenállás értéke pedig 55 százalékkal lesz kevesebb a mostani adatokhoz képest, azaz nőni fog a végsebesség, de kisebb lesz a kanyarsebesség, és a kisebb mérettől a szabályalkotók azt várják, hogy agilisabb, „versenyezhetőbb” autókat kapnak.
Fernando Alonsót azonban egyelőre nem győzték meg az új szabályok, és szerinte a megcélzott 30 kilogrammos súlycsökkentést nagyon nehéz lesz megvalósítani.
„Szerintem a 30 kilót már lehetetlen kivitelezni – árulta el a spanyol kétszeres világbajnok a Kanadai Nagydíj csütörtöki sajtónapján. – Ha az energia felét elektromos úton adjuk le, akkor azt egy akkumulátornak is támogatnia kell, ami miatt 20-30 kilóval nehezebb lesz az autók súlya a hajtáslánc miatt. Ez azt jelenti, hogy ha 30 kilogrammal akarnak könnyíteni az autókon, akkor igazából 60-tól kell megszabadulni. Szerintem lehetetlen lesz megugrani a szóban forgó célkitűzést.”
„Két év áll a csapatok rendelkezésére, hogy elérjék a kívánt célt. Azonban a Forma-1-ben mindig ez van, hogy az ügyes szakembereknek köszönhetően még az is megvalósulhat 2026-ban, ami 2024-ben még lehetetlennek tűnt” – adott azért némi esélyt a cél elérésére a kétszeres világbajnok.
Amíg a spanyol klasszist a súlycsökkentés, addig Alex Albont és Lewis Hamiltont a szimulátorban mutatott lassú sebesség aggasztja a leginkább az új autókkal kapcsolatban. Ugyanakkor a Williams pilótája elismerte, hogy a könnyebb autó egyértelmű előrelépést jelenthet a királykategóriának.
Korábbi F1-es pilóta: erről lecsúsztak, vissza a V10-es motorokat!