back to top
2024. november 22. 00:11

KezdőlapF1Totális Ferrari-katasztrófa, remek csaták és a Mercedes idei első dobogója az év...

Totális Ferrari-katasztrófa, remek csaták és a Mercedes idei első dobogója az év eddigi legjobb futamán

-

Vizes pályán indult és nagyrészt Max Verstappen, Lando Norris és George Russell csatájáról szólt az F1-es Kanadai Nagydíj, aminek a végén a címvédő egy időre elhallgattatta a Red Bullnál vészharangot kongatókat.

Ahogy várható volt, vasárnap esett az eső Montrealban, de a rajt idejére már csak szemerkélt. A vizes pályán az élmezőnyben nem történt nagy változás az első métereken, csak Ricciardo esett hátrébb az 5. helyről, míg Russell megtartotta a vezetést Verstappen és a McLarenek előtt. Az első körök sztárjai az intermediate helyett a teljes esőgumin induló Haasok voltak, Magnussen egészen a 4. helyig menetelt, ahogy pár percig erősödött a zuhé, de később kénytelen volt kiállni a depóba.

Russell közel 3 másodpercre leszakította Verstappent, előnye azonban a 10. kör után szinte teljesen elfogyott, ahogy a száradó aszfalton a címvédő tempója feljavult. A mercedeses védekező üzemmódra váltott, így apránként Norris is majdnem utolérte őket, a 17. körben viszont Verstappen lesodródott a pályáról a célegyenes végén, így kicsit fellélegezhetett Russell, és Verstappennek kellett védekeznie Norris ellen. Kevés sikerrel, a McLaren ugyanis a 20. körben elment mellette.

Norris nem sokat teketóriázott, azonnal megelőzte Russellt is, aki pillanatok alatt a 3. helyen találta magát, hiszen Verstappen szintén lehagyta. A McLaren pillanatok alatt több másodperces előnyt épített fel az élen, hiába: a 25. körben Sargeant balesete hozott csavart a verseny szövetébe, Norris ugyanis túl későn érhetett a bokszbejárathoz a biztonsági autós fázis bejelentésekor, s miután a többieknél egy körrel később cserélt kereket, visszaesett Verstappen és Russell mögé.

Közben újabb eső jött, a Ferrari száraz pályás gumival kockáztatott Leclerc-rel, a húzás nyilván nem jött be. A monacóit le is körözték, majd a csapata úgy döntött, véget vet a szenvedésének, kihívták a depóba, végleg.

A 45. körre száradt fel eléggé a pálya ahhoz, hogy száraz pályás gumira lehessen váltani, és a mezőny nagy része egy-két percen belül végrehajtotta a műveletet – Norrist leszámítva, akit a McLaren csak két kör múlva később hívott, és ez egy pozíciót jelentett neki, Russellt megelőzte. Először úgy nézett ki, csak átmenetileg, mert hibázott, és a mercedeses elvette tőle a 2. helyet, az 51. körben azonban riválisa tette meg ugyanezt, így visszaállt a sorrendjük.

Az 54. körben újra beküldték a  biztonsági autót, mert Sainz és Albon összeakadt előbbi megforgása után, míg Pérez szintén kiesett, miután a megpördülésével lebontotta a hátsó szárnyát. Erre a Mercedes úgy reagált, hogy mindkét pilótáját kihívta kerékcserére, abban a hiszemben, hogy Russell és Hamilton a 4-5. helyről frissebb gumin tudja majd támadni Verstappent, Norrist és Piastrit.

Russellnek sok időbe telt áthámozni magát Piastrin, egyszer koccantak is, és ebből Hamilton profitált, aki ekkor a csapattársát, majd az ausztrált előzte meg gyorsan. Russell azonban nem hagyta magát és két körrel a leintés előtt visszavette a 3. helyet csapattársától, miután a Mercedes engedte versenyezni egymással a pilótáit.

Verstappen közben a rá jellemző higgadtsággal őrizte az 1. helyet és nem is engedte ki a kezéből a leintésig, újra nyert, Norris előtt. A végén Cunoda eldobta magától a pontszerzést egy megforgással, amiből nagyobb baleset is lehetett volna, de sem a szalagkorlátot, sem mást autót nem talált el. A Mercedesek mögött Piastri, Alonso, Stroll, Ricciardo, Gasly, Ocon végzett.

Friss