back to top
2024. július 21. 12:26

KezdőlapF1Egykori főnöke 20 év után vallotta be pilótájának, hogy részben felelős volt...

Egykori főnöke 20 év után vallotta be pilótájának, hogy részben felelős volt a nagy balesetéért

-

Timo Glock felidézte, hogy amikor egy 2004-es teszten összetörte a Jordant, azt gondolta, hogy ezzel lőttek a Forma–1-es álmának. Egykori főnöke, Eddie Jordan elismerte, hogy részben ő is hibás volt, mert rosszul mérte fel a helyzetet.

Timo Glockot 2004-re szerződtette a Jordan, először mint tesztpilótát, de aztán négy futamon rajthoz állhatott Giorgio Pantano helyett. Ezeken aztán több pontot szerzett, mint az olasz pilóta, hiszen az akkor 22 éves versenyző Kanadában hetedikként ért célba, míg az olasz pilóta egyszer sem végzett az első nyolc között.

Azonban volt egy pont, amikor Glock azt hitte, hogy teljesen elvágta magát a Jordannél, illetve annak alapítójánál és akkori csapatfőnökénél, Eddie Jordannél. Az előszezonban ugyanis részt vette egy montmelói teszten, ahol nagyon csúnyán összetörte az autót az utolsó kanyarban. Akkor azt gondolta, hogy ezzel vége az F1-es álomnak.

„Barcelonában teszteltünk, és egy F3-as autóból ültem át egy Forma–1-es kocsiba, ami aztán nagyon rosszul sült el számomra, mert a nap végén tönkretettem az autót – idézte fel a ’Formula For Success’ podcastban. – Barcelonában az utolsó két kanyar gyors volt, az utolsóban pedig lezúztam az autót. Rámentem a külső rázókőre, elveszítettem a hátulját, és a korlátnak csapódtam. »Oké, rövid ideig volt esélyem a Forma–1-re.«”

Embed from Getty Images

Glock abban a podcastban vendégeskedett, amelynek társházigazdája David Coulthard mellett maga Jordan, így ő is tudott reflektálni a történtekre. Az ír üzletember pedig elismerte, hogy neki is volt felelőssége abban, hogy a teszt rosszul alakult. Persze nem azért, mert arra utasította volna a szerelőket, hogy valamilyen módon hátráltassák Glockot a beállításokkal, csupán azért, mert nem mérte fel jól a helyzetet.

„Azt mondanám, hogy a fáradtság volt a gond, és most már őszintén kijelentem, hogy legalább annyira az én hibám a baleset, mint az övé, mert számolnunk kellett volna azzal, hogy ő egy fiatal, a Forma–1-ben nagyon új versenyző egy olyan pályán, mint a barcelonai” – magyarázta Jordan, és igaza is olt, hiszen Glock akkor még a huszonkettedik életévét sem töltötte be.

A balesetet leszámítva ugyanakkor a német pilóta meggyőző teljesítményt nyújtott. „Igen, nagyon gyors és jó köröket futott, és nagyon le voltunk nyűgözve, de fizikai szempontból óriási nyomás nehezedett rá – emlékezett vissza Jordan, aki hozzátette, a relatíve könnyű autó is hozzájárult a történtekhez – Erről beszélünk mindig. Most már nem egészen ugyanaz [a helyzet], mivel az autók sokkal nehezebbek, és teljesen más történet, amikor az embernek egy agilis kocsival van dolga, ahol ekkora erők vannak.”

A történtek ellenére tehát Glock megkapta a lehetőséget a Jordannél, a 2004-es év végén viszont kiszorult a Forma–1-ből. Előbb Amerikában, a Champ Carban versenyzett, majd a GP2-ben folytatta pályafutását, ám a 2006-os monacói forduló után eldöntötte, hogy visszatér édesapjához dolgozni. Ekkor egy másik csapat váratlanul ülést adott neki, innentől kezdve pedig meg sem állt a 2007-es bajnoki címig, majd a Toyotával való visszatérésig.

Friss