back to top
2024. július 13. 18:24

KezdőlapF1Két pilótát is leválthatnak az idei szezon közben a Forma-1-ben

Két pilótát is leválthatnak az idei szezon közben a Forma-1-ben

-

Nem ördögtől való a szezon közbeni pilótacsere a Forma–1-ben, az idei év hátralevő részében pedig két versenyző is erre a sorsra juthat.

Egyre szorul a hurok Sergio Pérez nyaka körül a Red Bullnál, a szerződéshosszabbítás ellenére a mexikói pilóta teljesítménye ugyanis nem javult, ami egyre többe kerül a csapatnak, a Brit Nagydíj időmérő edzésén elkövetett hibája után pedig Christian Horner csapatfőnök érezhetően keményebben fogalmazott, mint egy nappal korábban.

Az Auto Motor und Sport a Brit Nagydíj hétvégéjén arról írt, hogy mind Pérez, mind a testvércsapatban versenyző Daniel Ricciardo szerződésében szigorú teljesítményzáradékok vannak, és amennyiben az ausztrál pilóta a nyári szünetig hátralevő három futamon folytatja a felfelé ívelő tendenciát, Pérez teljesítménye pedig nem javul, Ricciardo esélyes lehet egy 2025-ös Red Bull-ülésre. Ezzel szemben az Autosport értesülései szerint az ausztrál versenyző nincs képben Pérez helyére, viszont megtudták, hogy a Brit Nagydíj utáni hétfőn a Red Bull fogatási napon beülteti az idei autóba a tavaly az AlphaTaurival bemutatkozó, jelenleg tartalékpilótai szerepben levő Liam Lawsont, aki a későbbiekben akár leválthatja a mexikóit.

Pérez mintha másik valóságban élne, Horner kezd bekeményíteni

A RacingNews365.com eközben saját forrásaira hivatkozva lehozta, hogy milyen esetben válhat meg a Red Bull Péreztől a szerződésébe foglalt kilépési záradékokra hivatkozva akár már a nyári szünet után. Az egyik feltétel, hogy Pérez a Belga Nagydíjjal bezárólag nem lehet 100 pontnál jobban lemaradva Verstappentől, a másik pedig, hogy az összetettben nem állhat az 5.-nél rosszabb helyen. Pérez jelenleg pont az 5., de Oscar Piastri 6, George Russell pedig 7 ponttal áll mögötte, így könnyen lehet, hogy már a Brit Nagydíj után a 7. helyre csúszik vissza. Ami pedig még inkább aggasztó lehet rá nézve, hogy 119 ponttal van jelenleg Verstappen mögött, azaz a következő három verseny során 20 ponttal kellene többet szereznie a hollandnál. Ennek teljesülése már gyakorlatilag a csoda kategória lenne.

Persze az elküldése nem automatikus, amennyiben nem teljesíti a feltételeket, hiszen ettől függetlenül dönthet úgy a Red Bull, hogy megtartja, de ehhez Pérez formájának látványosan javulnia kell. Mindenesetre nem jó előjel, hogy Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója Silverstone-ban a német Sky műsorában kijelentette: „A részvényeseink egyértelművé tették, hogy az RB juniorcsapat. A nyári szünetben az egész helyzetet ki fogjuk elemezni, utána pedig megtesszük a szükséges lépéseket.”

Marko emellett hangsúlyozta, mennyire fontos nekik a konstruktőri világbajnoki cím, mivel a dolgozók a konstruktőri helyezés után kapják a bónuszokat. Ez a kijelentés aligha csökkenti a nyomást Pérezen, aki menesztése esetén nem feltétlenül kellene búcsút intsen a száguldó cirkusznak, hiszen az elmúlt években a Red Bullnál szerzett tapasztalata több csapatnak is aranyat érhet.

Pérez, Red Bull, Brit Nagydíj
Pérez egyre nagyobb bajban / Fotó: Getty Images/Red Bull Content Pool

Nem csak Pérez távozhat szezon közben

Mindeközben a mezőny végén és közepén is zajlik az élet, hiszen többek között a Haas, az Alpine és a Williams sem jelentette még be jövő évi pilótapárosát, és mindhárom csapatban van még egy kiadó hely. Azt mostanra mindenki biztosra veszi, hogy a grove-i istálló nem fog hosszabbítani Logan Sargeanttel, és akkor is mást ültet Alex Albon mellé, ha a csapathoz szerződéshez nagyon közel álló, a hírek szerint kész szerződéssel rendelkező Carlos Sainz végül nem csatlakozik. Ám elképzelhető, hogy az amerikai pilóta már a 2024-es szezont sem tölti ki.

„Logan mindvégig megkapta a lehetőséget, hogy megtartsa az ülését, ez rajta múlik. Alex szintjén levő teljesítményre van szükségem, alapvetően az kell tőle, hogy folyamatosan ezen a szinten legyen – ismertette James Vowles, a Williams csapatfőnöke a Sargeanttel szembeni elvárásait a Sky Sports-nak. – Nekünk is megvan a felelősségünk abban, hogy eddig miért nem volt ott. Számos versenyen nem biztosítottuk a megfelelő felszerelést pusztán az elhasználódás miatt, de most már néhány futam óta nem ez a helyzet.”

„De ennek a felelőssége így is minket terhel. Az ő felelőssége az, hogy amikor rendelkezésére áll a csomag, ott legyen, ahol lennie kell és vigye előre a csapatot. Tisztában van ezzel, teljesíteni akar, ott akar lenni, én pedig minden lehetőséget meg akarok adni neki, amit csak tudok” – folytatta a csapatfőnök.

Sargeant idei legjobb időmérős eredményét érte el a minap, de Albonnal ellentétben a Q3-ba nem jutott be:

Ám itt jött a „de”. „El fog jönni egy pont, amikor döntést kell hoznunk, és ezen a ponton mind 2025-tel, mind pedig talán az idei évvel kapcsolatban dönteni fogunk. De most még nem tartunk ott. Jelenleg az a legfontosabb, hogy rendbe tegyük az autót, mert ezen a téren alulteljesítettünk, és nem Logan vagy Alex miatt. Amint megfelelő teljesítménnyel rendelkező autónk lesz, akkor összegezzük, hogy mi az, ami sokba kerül nekünk, ha van ilyen.”

Vowles szavai tehát egyértelműen arra utalnak, hogy amennyiben úgy döntenek, Sargeantnak mennie kell, nem biztos, hogy az amerikai pilóta marad a szezon végéig. Ebben az esetben pedig a legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy a Mercedes juniorja, a hétvégén az F2-ben életében először nyerő Andrea Kimi Antonelli érkezik majd a helyére még 2024-ben.

Mick Schumacher meglepetést okozott az F1-es teszten

Friss