back to top
2024. augusztus 15. 16:07

KezdőlapF1Újabb belviszály körvonalazódik az F1-ben, de most nem a Red Bullnál

Újabb belviszály körvonalazódik az F1-ben, de most nem a Red Bullnál

-

Egyre komolyabb a feszültség az Audinál, az F1-es projekt élére állított két vezető csak egymás nélkül tudja elképzelni a folytatást, miközben mindketten ugyanazt a csapatfőnököt szeretnék átcsábítani egy riválistól – értesült az AutoAction.

Nem ez az első alkalom, hogy a Saubert már felvásárló, 2026-tól pedig saját nevével és erőforrásával nevezni készülő Audi háza tájáról problémákról érkeznek hírek. Ez a legutóbbi viszont már hasonló horderejűnek tűnik, mint ami a Red Bull vezető között, Christian Horner főszereplésével a nyilvánosság előtt lezajlott az idei szezon elején.

A lap szerint az ellentét Andreas Seidl és Oliver Hoffmann között feszül – a korábban már a McLaren csapatvezetőjeként is ténykedő Seidl jelenleg a Sauber Csoport vezérigazgatójaként dolgozik azon, hogy zökkenőmentes legyen az átállás, míg Hoffmann az Audi vezető képviselőjeként a hinwili bázis és a Neuburgban zajló motorprogram munkáját fogja össze. A két vezető azonban állítólag nem fér meg egymás mellett, s mindketten arról igyekeznek meggyőzni az igazgatói tanácsot, hogy menesszék a másikukat, a feladatköreiket pedig ruházzák rájuk. Különös módon mindkettőjüknek az a terve, hogy miután átvették a projekt felügyelete feletti teljes irányítást, Mike Kracket kérjék fel a csapatvezetői tisztségre, aki jelenleg ezt a posztot még az Aston Martinnál tölti be.

Andreas Seidl, a Sauber Motorsport vezérigazgatója / Fotó: Sauber

A feszültségek aligha függetlenek attól, hogy a versenypályán sem mennek jól a csapat dolgai: a Sauber egyedüli nullapontos istállóként a konstruktőri tabella utolsó helyén tanyázik jelenleg, ráadásul a hosszú távú versenyzői felállásuk véglegesítésével is küszködnek. Nico Hülkenberg ugyan már korábban elkötelezte magát, ám az Audi fő kiszemeltje, Carlos Sainz meggyőzhetetlennek tűnik, s legjobb eséllyel az Alpine-nál, esetleg a Mercedesnél fog kikötni. A pilótamozgások jelenlegi állapota alapján más tapasztalt versenyzők sem akarnak az Audival kockáztatni, a harmadik éve a hinwili istállónál vezető Valtteri Bottas a Williams felé, Esteban Ocon pedig a Haas felé közeledik.

Seidl állítólag Liam Lawsont is megkörnyékezte, de az ő sorsa a Red Bull kezében van, s legfeljebb akkor válhat szabaddá, ha jövőre nem kap ülést az energiaitalosok egyik csapatánál sem. Rajtuk kívül azonban már egy újoncra kellene támaszkodnia a csapatnak, esetleg másik jelenlegi pilótájára, Guany Zhou-ra, aki idén viszont különösen küszködik az autóval, az időmérők felén ő volt a leglassabb.

Ilyen háttérfolyamatok mellett aligha meglepő, hogy Sainz nem akar fejest ugrani a bizonytalanságba. Vagy inkább fordítva, a csapat nehéz helyzete és pilótatárgyalások sikertelenségei idézték elő a belső feszültséget? Valószínűleg minden mindennel összefügg.

A Red Bull-féle örökösödési háború – ki lesz az utód, ha tényleg kirúgják Pérezt?

Friss