A mai napon a pénteki szabadedzésekkel elindul az idei Forma–1-es Magyar Nagydíj érdemi része. Hazánk immár 39. alkalommal látja vendégül a száguldó cirkusz mezőnyét, és lassan 38 éve, hogy 1986. augusztusában először felbőgtek az F1-es motorok a mogyoródi dombok között. Az idei verseny ráadásul az utolsó, amelyen az 1986-ra felhúzott, azóta is álló főépület magasodik a célegyenes mellett, hiszen a 2026-ra befejeződő felújítás részeként az idei futam után elbontják, és újat építenek a helyére.
Alább a főépület, az Ikarusszal érkező rajtrácslányok, az első versenyre a poros domboldalakra érkező százezrek és az 1986-os mezőny sztárjai Sennától, Piquet-en és Proston át Mansellig egyaránt megelevenednek:
1 a 69

A célegyenes előtti szakasz – akkor még nem volt annyi lelátó, mint manapság / Fotó: Glósz András / Fortepan

Hömpölyög a tömeg a célegyenes irányába a pálya kerítésének külső oldalán / Fotó: Glósz András / Fortepan

Senna a célegyenesben, háttérben az azóta is álló, idén búcsúzó főépület / Fotó: Glósz András / Fortepan

Veterán autók is bemutatóztak, a képen Varga Jenő gyűjtő és az 1930-as évekből származó Maserati 8CM-je Fotó: Fortepan / Urbán Tamás

A Magyar Nagydíjak sokáig elmaradhatatlan szereplői: a Marlboro rajtrácslányai Fotó: Fortepan / Urbán Tamás

Patrick Tambay a 6. helyről rajtolt a Lolával, majd két körös hátrányban a 7. helyen ért célba Fotó: Fortepan / Urbán Tamás

A Professzor a 3. időt autózta az időmérőn, de a versenyen elektronikai hiba miatt kiesett Fotó: Fortepan / Urbán Tamás