Christian Horner érdekes betekintést nyújtott a Red Bull küszködésének előzményeibe, és egy csapásra cáfolta azokat a teóriákat, hogy Adrian Newey távozása miatt romlott el minden.
Az Azeri Nagydíj megmutatta, hogy a Red Bull továbbra sem oldotta meg a problémáit az idei autójával, mert bár Sergio Pérez a kieséséig erős futamot teljesített, és akár a győzelemért is harcban lehetett volna, a mexikóitól eltérő beállításokkal versenyző Max Verstappen csak küszködött, és a 15. helyről rajtoló Lando Norristól is kikapott.
Pérez Carlos Sainzcal történt ütközésének köszönhetően ráadásul a bikás istálló 20 pontos hátrányba került a konstruktőri pontversenyben élen álló McLarennel szemben, miközben a mexikói autóján megsérült az új padlólemez, ami a többi sérüléssel kiegészülve nagy próbatétel elé állítja a csapatot. „Nincs elég tartalék alkatrészünk, úgyhogy most 5 napon át kell dolgoznunk a gyárban, hogy elkészítsük a szükséges elemeket a Szingapúri Nagydíj pénteki napjáig” – idézi az Auto Motor und Sport Christian Hornert.
Több évtizedes rekordok is megdőlhetnek, ha a Red Bull mélyrepülése miatt Verstappen is elbukik
A Red Bull csapatfőnöke a küszködésükkel kapcsolatban egy érdekes információt is elárult, amivel egy csapásra cáfolta azokat a feltételezéseket, hogy az energiaitalos istálló Adrian Newey kiválásával (az Aston Martinhoz igazolt mérnökzseni 2025 márciusáig még a Red Bull alkalmazottja, de az áprilisi Japán Nagydíj óta nem foglalkozik az F1-es autó fejlesztésével) lavírozta magát zsákutcába a fejlesztésekkel. „Visszafejtettük a fejlesztési előzményeket, és kiderült, hogy az első hibát a 2023-as barcelonai fejlesztésekkel követtük el. Az volt az a verseny, amelyen Checo [Pérez] elkezdett problémákba ütközni az autóval, de egyszerűen nem vettük túl komolyan, mert Max továbbra is nyert.”
Helmut Marko tanácsadó pedig hozzátette: „Aztán igazán rossz irányba mentünk el az idén Imolában.”
A Red Bull tehát kétszer is utat tévesztett abban az időszakban, amelyben Newey még a csapat tagja volt – az imolai fejlesztések akkor készültek, amikor Newey még részt vett a munkában –, ami ugyanakkor nem jelenti azt, hogy vele is itt tartanának, hiszen azt Marko is elismerte, hogy a megfelelő beállítások megtalálásában segítségükre lehetne a 65 esztendős mérnök, mivel mindenkinél jobban képes átültetni a versenyzői visszajelzéseket a gyakorlatba. Ám mivel már nem tagja az F1-es csapatnak, nélküle kell boldogulniuk.
Horner másik érdekes megjegyzése egyébként az, hogy tulajdonképpen elismerte, hogy hallgatniuk kellett volna a 2023-as szezont remek formában kezdő, majd az új fejlesztések bevetése után visszaeső Pérezre, csak Verstappen kivételes képességei elfedték az autó hiányosságait, ezért nem reagáltak. A problémák pedig csak mostanra, számos fejlesztési lépcsővel később kezdtek olyan méreteket ölteni, hogy már a holland sem tud mit kezdeni velük.
Piastri a mérnökével, a McLaren magával „szállt szembe” – így győzték le a Ferrarit és a Red Bullt