back to top
2025. április 01. 23:34
Többi

    KezdőlapF1Szabályos, de a McLarennek módosítania kell a trükkös hátsó szárnyán

    Szabályos, de a McLarennek módosítania kell a trükkös hátsó szárnyán

    -

    Az FIA kérésének eleget téve a McLaren átalakítja autóinak hátsó vezetőszárnyát, miután a bakui versenyt követően górcső alá került annak hajlékonysága.

    Az elmúlt versenyhétvége után több videó is előkerült a közösségi oldalakon azt bemutatva, hogy az egyenesekben a McLaren hátsó szárnya látványosan deformálódik, ezzel megnövelve a rést annak felső és alsó eleme között, csökkentve a légellenállást – a megoldás hamar elnyerte a mini-DRS megnevezést a nyilvánosságban.

    Az FIA a szingapúri csütörtökön közleményben jelezte, hogy egyetlen csapat sem emelt panaszt a McLaren szárnyának szabályossága kapcsán, a hajlékonysági teszteknek pedig minden istálló autója megfelelt – az Azeri Nagydíj eredménye így nem foroghat veszélyben.

    Mindennek ellenére a Racefans értesülése szerint a McLaren attól tartva kezdett egyeztetésbe az FIA-val, hogy az irányító testület a szabályok szigorításával szabna gátat az újabb hajlékonysági mizériának. Ennek eredménye lett az a szingapúri második szabadedzés előtt kiadott közlemény, amelyben a McLaren megerősítette, nem fogja többé használni a hátsó szárny Bakuban látott változatát.

    Hamarosan módosítania kell trükkös hátsó szárnyán a McLarennek?

    „Noha a Bakuban használt hátsó vezetőszárnyunk megfelel a szabályoknak és teljesíti az FIA összes hajlékonysági tesztjét, az FIA-val folytatott egyeztetésünket követően a McLarennél felajánlottuk, hogy apró módosításokat hajtunk végre a szárnyon. Arra számítunk, hogy az FIA a többi csapattal is hasonló beszélgetéseket folytat majd a hátsó szárnyuk megfelelőségével kapcsolatban” – szól a McLaren közleménye, utolsó mondatával arra utalva, hogy a csapat szerint egyes riválisai szintén szürke területre kalandozhattak a saját megoldásaikkal.

    A döntés meghozatala előtt a Ferrari csapatvezetője, Frédéric Vasseur elmondta, „több mint határesetnek” gondolja a McLaren trükkjét, és kifejezte frusztrációját amiatt, hogy az utóbbi futamok szoros eredményeiben a mini-DRS akár apró hatása is döntő fontosságú lehetett.

    „Emlékezhetünk, hogy Monzában öt autó két századon belül végzett [az időmérőn], és ilyenkor tényleg századokon múlik, hogy az első vagy a harmadik sorba kerül-e valaki. Bakuban pedig tíz körön át folyamatosan egymás mellett érkeztünk meg az 1-es kanyarba, szóval elképzelhetik, hogy frusztráltak vagyunk emiatt” – mondta Vasseur, utóbbi esettel Charles Leclerc és Oscar Piastri csatájára célozva az azerbajdzsáni első helyért.

    Friss