Az Audi F1-es projektjét vezető Mattia Binotto visszahozta a kalapba Mick Schumachert a jövő évi versenyzői ülést illetően, és arról is beszél, a Sauber alapjaira épülő új gyári csapat számításai szerint mikor érkezik meg az élmezőnybe.
18 ülés már elkelt a 2025-ös F1-es szezon rajtrácsára, és bár hivatalosan az RB-nél is van még egy kérdőjel, még ha a Red Bull mozgat is néhány versenyzőt a jövő évig, azt alighanem saját csapatai és nevelőprogramja között intézi. Az egyetlen szabadon vihető ülés így már csak a Sauberé, ahol az érkező Nico Hülkenberg mellett Valtteri Bottas megtartása csak az egyik opció.
„Megengedhetjük magunknak azt a luxust, hogy nem kapkodunk, hiszen már az összes többi csapat véglegesítette a felállását – idézi Binottót a Corriere della Sera. – Alapvetően két opciónk van: az egyik a tapasztalat, ami elindíthat minket a gyarapodás útján, a másik pedig egy fiatal, tehetséges versenyző, akivel közösen indulhatunk meg a csúcs felé.”
Binotto a konkrét kérdésre reagálva megerősítette, hogy a Mick Schumacherrel való együttműködés lehetőségeit is értékelik, noha nem biztos, hogy ő az egyetlen, akit a fiatal lehetőségeik közé sorolt, elvégre a Williams is beajánlotta Franco Colapintót a csapatnál, és egyeztettek az F2 éllovasával, Gabriel Bortoletóval is – akinek debütálása kapcsán viszont Fernando Alonso – akinek menedzseri irodája alá tartozik a brazil – a napokban már óvatosan fogalmazott.
Egy váratlan fordulattal új pilótát hozhat az F1-be a Ferrari volt csapatfőnöke
„Találkoztam vele, beszéltem vele. Régóta ismerem már, hiszen a Ferrari akadémiájának is tagja volt, így tudom, hogy milyen erősségekkel, előnyös tulajdonságokkal rendelkezik. Ő az egyik, akin gondolkodunk” – mondta Binotto Schumacherről.
A korábbi Ferrari-csapatfőnök tudja, hogy bár az Audi egy több évtizedes F1-es múlttal rendelkező istállót fog átvenni 2026-tól, bizonyos szempontból most mégis nulláról kell kezdeniük az építkezést, hiszen a Sauber a mezőny legvégére csúszott, idén még pontot sem szerzett. Meglátása szerint kicsit hasonló feladat előtt áll, mint amivel Jean Todtnak is meg kellett birkóznia, amikor a 90-es években a Ferrarinál kezdett reformokba, melynek részeként Mick Schumacher apját, Michaelt is átcsábította a Benettontól. Binotto maga is a toborzást tartja a legfontosabb feladatának, 400 embert akar felvenni az elkövetkező években, nagy hangsúlyt fektetve az F1-en kívülről érkező, fiatal szakemberekre.
„Még a hegymászás kezdetén járunk. Előttünk áll az Everest, mi pedig egyelőre csak az alaptábort látjuk. El kell döntenünk, hogy melyik oldalról kezdjük el megmászni, de fontos, hogy előre megrajzoljuk az útvonalat” – élt érdekes hasonlattal.
„Todt 1993-ban érkezett Maranellóba, és az első konstruktőri cím 1999-ben született meg. Hasonló utat járt be a Mercedes is, 5-7 évre van szükség. Arra számítunk, hogy 2030-ban érkezünk meg a harcba.”