KezdőlapF122 éve: az F1-es Jaguar-istálló „levágta a szék lábait", majd nem történt...

22 éve: az F1-es Jaguar-istálló „levágta a szék lábait”, majd nem történt semmi

-

Niki Lauda elküldése csak újabb bizonyítéka volt annak, hogy a Fordnak a 2000-es évek elején gőze sem volt arról, hogy miként kell sikeres csapatot építeni a Forma–1-ben. 

A Ford gyári istállójaként a Forma–1-be a 2000-es szezontól hatalmas elvárásokkal beszálló, majd 4 évvel később megszégyenülten távozó Jaguar F1-es projektje iskolapéldája lehetne annak, hogy miként ne irányítsunk egy csapatot. A fennállása 5 éve alatt futamot sem nyerő, viszont egy rakás pénzt elszóró gárda többek között Niki Laudára is rábízta a kormányos szerepét, de a háromszoros világbajnok osztrák sem tudott mit kezdeni a menedzsment szempontból teljesen rossz megközelítést alkalmazó Forddal, mielőtt 22 éve ezen a napon, 2002. november 26-án menesztették.

„A legnagyobb szar volt, amit valaha építettek”  – az autó, amitől Lauda is dühbe gurult

„A döntés őszintén meglepett, de azt tudni kell, hogy a briteknek megvan a maguk sajátos módja a problémák megoldására: levágják a szék lábait” – mondta a csapat kevesebb mint két év leforgása alatt negyedik csapatfőnöke, akivel 2002-ben a konstruktőri 7. helyet szerezték meg. Hogy mennyire nem ő volt a probléma forrása, mi sem mutatja jobban, minthogy a Jaguar 2003-ban és 2004-ben is hetedik lett, hogy aztán a csapatot a Red Bullnak eladva kiszálljon.

Hogy milyen problémák ütötték fel a fejüket az évek során, és miért volt eleve elrendeltetett a kudarc, arról alábbi cikkünkben írtunk bővebben:

Laudának a vízért is fizetnie kellett – elképesztő sztorik a Ford-vírus terjedéséről a Jaguarnál

 

Friss