Egy széria FIAT értéke normál esetben a közelébe sem érhet a címben foglaltaknak, de az 1993-as Brazil Nagydíjon megjelenő autó több szempontból is történelmi jelentőséggel bír.
32 évvel ezelőtt a mai napon, március 28-án jelent meg először a modern kori biztonsági autó Forma–1-es versenyen. Az egy évvel azelőtt rendszeresített Safety Cart a Brazil Nagydíj közben lezúduló eső, pontosabban az amiatt történt balesetek okán kellett a pályára küldeni (borítóképünkön a McLarenjét a rajt után Gerhard Bergerrel ütközve ripityára törő Michael Andretti, akinek balesete után még nem jött a biztonsági autó), de nemcsak ekkor kapott fontos szerepet, hanem akkor is, amikor a leintés után kimentette a tömegből a második, egyben utolsó hazai győzelmét arató Ayrton Sennát.
A széria FIAT Tempra története azonban itt nem ért véget, egy Senna-drukker ugyanis évekkel később hosszú nyomozás után lelt rá egy roncstelepen, megvásárolta, majd eredeti állapotára újította fel, amivel elképesztőn mértékben megnőtt az értéke.
Az 1993-as Brazil Nagydíjra és a FIAT utóéletére alábbi, a verseny 30. évfordulóján megjelent cikkünkben tekintettünk vissza.
Roncstelepről kukázták össze az autót, ami kimentette Sennát utolsó brazíliai győzelme után