Yuki Tsunoda bemutatkozása a Red Bull színeiben ugyan bizonyos pontokon biztatóra sikeredett, de a végkifejlet nem volt túl pozitív. Ugyanakkor a körülményeket figyelembe véve talán kijelenthető, hogy a tempója jobb volt Liam Lawsonénál.
A Japán Nagydíj hétvégéjén Yuki Tsunoda talán minden eddiginél nagyobb figyelmet kapott, és nem csak azért, mert hazai pályán versenyzett. A 24 éves pilóta ugyanis Szuzukában bemutatkozott a Red Bull színeiben, miután a bikások vezetősége úgy döntött, hogy már két forduló után megcseréli őt Liam Lawsonnal, akit lefokoztak a Racing Bullsba.
Verstappen megerősítette: direkt like-olta a Red Bullt kritizáló Insta posztot
A hétvége elteltével pedig felmerül a kérdés, hogy a látottak alapján jó lóra tettek-e az energiaitalosok, illetve hogyan alakulhat a szezon hátralévő része a japán versenyző számára. Nos, egyértelmű választ egyelőre nem lehet adni, de vannak bizonyos jelek, amelyekből azért némi következtetést mindenképpen le lehet vonni.
Tsunoda kifejezetten biztatóan kezdte a hétvégét, hiszen az első szabadedzésen mindössze 1 tizeddel maradt el új csapattársától, Max Verstappentől. A második gyakorláson ennél jóval nagyobb volt a különbség, de ennek ebből a szempontból nincs relevanciája, hogy a körülmények finoman szólva sem voltak ideálisak, hiszen négyszer is meg kellett szakítani a körözést.
Ez utóbbi viszont potenciálisan negatívan befolyásolta Tsunoda hétvégéjének tétre menő részét, különös tekintettel az időmérőre. A Q1-ben ugyan még 3 tizeden belül volt a címvédőhöz képest, de utóbbi aztán közel 5 tizedet gyorsult a Q2-re, a japán versenyző pedig nem tudta tartani ezt a tempót. Végül közel fél másodperccel kapott ki a holland pilótától, ráadásul a Racing Bullsok is megelőzték őt. A rosszul sikerült kört azzal indokolta, hogy előtte nem tudta kellően felmelegíteni az abroncsokat.
Tsunoda így csupán a tizenötödik helyre kvalifikált, és utóbb kiderült, hogy ez megpecsételte a sorsát a pontszerzés szempontjából, még úgy is, hogy Carlos Sainz büntetése miatt végül tizennegyedikként rajtolhatott, majd az 1. körben Lawson hibáját kihasználva javított egy pozíciót. Ezt követően viszont ugyanabba a helyzetbe került, mint a mezőny nagy része: képtelen volt elég közel kerülni az előtte lévőhöz.
Verstappen győzelme csak egy pillanatra forgott veszélyben, a Red Bull nyerte a Japán Nagydíjat
Az első etap során Pierre Gasly mögött autózott, majd, ahogyan az a Racefans cikkéből is kiderül, arra utasították, hogy cselekedjen ellentétesen egykori csapattársához képest. Mivel az Alpine pilótája kiállt, Tsunoda maradt a pályán, és a francia versenyző lassú kerékcseréjének köszönhetően újabb pozíciót nyert, de ezzel sem ment sokra.
A második etap közben ugyanis Fernando Alonso diffúzorát tanulmányozhatta közelről, de pont az volt a baj, hogy nem elég közelről. A probléma kiküszöbölése érdekében mérnöke több beállításváltoztatást is javasolt, de Tsunoda rendre a turbulenciára panaszkodott. A hajrában még azt a lehetőséget is megkapta, hogy bizonyos időszakokban motorja nagyobb teljesítményt adott le, de ez sem segített.
Tsunoda végül 58, 401 másodperccel kapott ki a futamot egyébként megnyerő Verstappentől. Lawson esetében Sanghajban 6,090 másodperccel nagyobb volt a különbség. Persze az eltérő körülmények miatt érdemes kicsit kontextusba helyezni a kettőt: az új-zélandi pilóta ugyan a bokszból rajtolt, ám mindezt annak reményében tette, hogy a beállításváltoztatások megszüntetik a gumikopással kapcsolatos gondjait, de ez olyannyira nem történt meg, hogy tiszta levegőben is rohamosan estek vissza a köridejei. A japán versenyző ezzel szemben tiszta pályán jó eséllyel gyorsabb tudott volna lenni, ugyanakkor az is valószínű, hogy ezt a Red Bullt már valamivel könnyebb volt vezetni, mint akár csak a két és fél héttel ezelőttit.
Összességében tehát egy hétvége után még nem lehet biztosat mondani, de vannak arra utaló jelek, hogy Tsunoda előrelépést jelent Lawsonhoz képest. Önértékén viszont a helyzet továbbra is messze van az ideálistól, hiszen a Red Bull továbbra is egyversenyzős csapatnak tűnik. Persze Bahreinben legalább a pontszerzés összejöhet: ahogyan arra ő maga mutatott rá, kulcsfontosságú lesz, hogy Szahírban közelebb kvalifikáljon Verstappenhez.
Kidobták az F1 egyik nagy problémáját az ajtón, ám mostanra visszamászott az ablakon