back to top
2025. április 26. 17:02
Többi

    KezdőlapF1Ez volt minden idők legrondább F1-es aerodinamikai megoldása?

    Ez volt minden idők legrondább F1-es aerodinamikai megoldása?

    -

    27 éve, az 1998-as imolai futamon búcsúztak az X-szárnyú autók.

    Persze ízlések és pofonok, így bizonyára voltak és vannak olyanok, akiknek tetszett az 1997-ben megjelenő, az 1998-as szezon elején elterjedő X-szárny az F1-es autókon, de talán többségben vannak azok, akik csúnyának találták az áramszedőnek is becézett szárnymegoldást, noha a történelem során azért születtek még finoman szólva is érdekes kialakítású F1-es autók.

    Az „X-szárnyúak” ugyanakkor amilyen gyorsan jöttek, olyan gyorsan mentek, az FIA ugyanis biztonsági aggályok miatt betiltotta ezt a kialakítást, így az napra pontosan 27 éve, az április 26-án rendezett 1998-as San Marinó-i Nagydíjon szerepelt utoljára. A megoldás történetéről és az egyes csapatok által alkalmazott változatról alábbi cikkünkben írtunk még a verseny 25. évfordulója alkalmából.

    Veszítettek a lázadók – 25 éve száműzték az X-szárnyúakat az F1-ből

    Friss