24 éve a mai napon jelentette be a Jaguar F1-es csapata, hogy szerződtette Adrian Newey-t a McLarentől, az átigazolásból azonban végül semmi nem lett. Visszatekintünk arra, hogy a tervezőzseni milyen nevetséges húzás után akart lelépni, és végül hogyan érte el a McLaran csapatfőnöke, hogy mégis maradjon.
Adrian Newey március óta az Aston Martin sikeréért dolgozik, miután több mint egy évvel ezelőtt távozott attól a Red Bulltól, amelynél az autói összesen 8 egyéni és 6 konstruktőri világbajnoki címet nyertek. A most 66 esztendős mérnökzseni előtte a McLarennél húzott le 9 idényt, ez alatt pedig 1998-ban és 1999-ben is világbajnok autót tervezett a wokingi istállónak, miközben voltak kevésbé jól sikerült modelljei is.
Végül a 2005-ös idényt követően dobbantott, ám négy évvel azelőtt már kis híján csatlakozott egy másik, az Astonhoz hasonlóan szintén brit versenyzöldbe öltözött istállóhoz, amikor eleinte kötélnek állt jó barátja hívószavának. Végül azonban Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke kapcsolt, és nevetséges húzása után maradásra bírta a mérnökzsenit, de azért tett róla, hogy a hátralevő mclarenes évekre gúsba kösse.
A majdnem szakítás körülményeiről és okairól alábbi cikkünkben írtunk annak három évvel ezelőtti évfordulóján:
Világverő autókat épített, fizetéscsökkentéssel akarták „jutalmazni” az F1 zsenijét