22 évvel ezelőtt a mai napon esett ki Kimi Räikkönen az élen haladva az Európa Nagydíjról, aminek később komoly következményei lettek. Utólag pedig kiderült, milyen elképesztő oka volt annak, hogy kilehelte a lelkét a háta mögött a Mercedes V10-es motorja.
Kimi Räikkönen a 2003-as Japán Nagydíj után mindössze 2 ponttal állt Michael Schumacher mögött az összetettben, de mivel ez volt annak az évnek az utolsó futama, a Jégember 3 ponttal (pontegyenlőség esetén is Schumacher nyert volna) lecsúszott a világbajnoki címről. A teljes, 16 futamos idényt nézve kijelenthető, hogy főként a saját hibáin ment el a finn vb-címe, hiszen az Ausztrál, a Spanyol és a Kanadai Nagydíjon is hibázott az időmérőn, ami súlyos pontokba került neki a versenyen.
Ugyanakkor a napra pontosan 22 évvel ezelőtt, 2003. június 29-én rendezett Európa Nagydíjon az élen haladva füstölt el alatt a Mercedes-motor, ami persze volt van a pakliban – főleg akkoriban –, ám mint azt utólag Alex Wurz, a McLaren akkori tesztpilótája elárulta, a Räikkönen kieséséhez vezető okok nem voltak hétköznapiak, és leginkább a wokingi istálló és annak főtervezője, Adrian Newey makacssága vezetett a bajhoz.
Hogy miért, arról a nürburgringi futam 20. évfordulóján ITT írtunk, alább pedig testvéroldalunk videóban foglalta össze a történteket.