back to top
2025. szeptember 02. 13:58
Többi

    KezdőlapF1Nem tudja a bal kéz, mit csinál a jobb az FIA-nál? –...

    Nem tudja a bal kéz, mit csinál a jobb az FIA-nál? – furcsa ellentmondás Leclerc manővere kapcsán

    -

    Az FIA törölte Charles Leclerc-nek azt a körét a Holland Nagydíjon, amelyben látványos manőverrel megelőzte George Russellt, ám aztán nem büntették meg a monacói versenyzőt. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a később történtek miatt szintén nem szeretett volna szankciót kicsikarni a Ferrari pilótájának, még úgy sem, hogy őt tartja hibásnak az összeérésért.

    Charles Leclerc sokak szerint az év egyik legszebb előzését mutatta be a Holland Nagydíj 32. körében. A 27 éves pilóta egy virtuális biztonsági autós fázist követő újraindítás után nagyon agresszíven bement George Russell mellé a Hans Ernst Bocht-sikán első kanyarjának külső ívén, majd a belső íven megelőzte őt.

    A két versenyző azonban nem úszta meg összeérés nélkül a manővert, és nem sokkal később jött a szokásos, már-már borítékolható rádiózás. „Biztosan elhagyta a pályát [igaz]?” – tette fel a kérdést a brit versenyző, de ellenfele sem maradt adós ezen a téren. „A tizenegy-tizenkettes kanyarban nem hagyott helyet – jelentette ki. – Nem panaszkodhat.”

    Ami tény, hogy az incidensben Russell húzta a rövidebbet, hiszen megsérült a padlólemeze, aminek következtében állítása szerint körönként fél másodpercet bukott. (Most abba ne menjünk bele, hogy az ifjabbik versenyző talán jobban járt így, mert ha ép marad az autója, akkor Andrea Kimi Antonelli talán nem is találkozik Leclerc-rel, és nem üti ki őt.)

    A sportfelügyelők később közölték, hogy vizsgálatot indítanak az eset kapcsán, de csak a leintés után. Ami magát az összeérést illeti, az ítéletben kiemelték, hogy „mindkét pilóta úgy érezte, hogy versenybaleset volt, és egyikükre nézve sem kellene további következményekkel járnia”, majd hozzátették, hogy „az összes rendelkezésre álló bizonyítékot megvizsgáltuk, és ugyanerre jutottunk”.

    Innentől kezdve csak az volt a kérdés, hogy Leclerc pályán belül előzte-e meg Russellt. Ennek kapcsán érdemes megnézni a közvetlenül ezt megelőzően közzétett dokumentumot, amelyben a törölt köröket sorolják fel. Leclerc-nek kettő is volt, és bizony az egyik a 32. körben történt, miután a 12-es kanyarban, az előzés pillanatában elhagyta a pályát.

    Ez alapján az ember feltételezhetné, hogy a sportfelügyelők is ugyanerre a következtetésre jutnak, ám ez nem így történt. „A rendelkezésre álló bizonyítékok nem voltak egyértelműek abban a tekintetben, hogy a 16-os autó elhagyta-e a pályát” – állt az ítéletben, és azt is kiemelték, hogy ebben mindkét csapatképviselő egyetértett.

    Pedig ha úgy ítélik meg, hogy Leclerc pályán kívül előzött, akkor aligha úszta volna meg a büntetést, és mivel nem fejezte be a versenyt, a monzai rajtrácson sorolták volna hátra. Ez nyilvánvalóan fájdalmasan érintette volna a Ferrarit, pláne azok után, hogy Lewis Hamilton addigra már beszedett egy ötrajthelyes szankciót. A Mercedes azonban nem véletlenül nem erőltette ezt az irányt, hiszen a monacói pilótát a másik versenyzőjük ütötte ki.

    „A futam után a nagy képet nézem – nyilatkozta az ügy kapcsán Toto Wolff, a brackley-iek csapatfőnöke. – Nem akarjuk, hogy Charles rajtbüntetést kapjon Monzára, amiatt, ahogyan az egyik autónkkal [ütközve] elveszítette a versenyt. Másfelől nem hiszem, hogy a bal oldalon előzési lehetőség lett volna. Meg lehet próbálni bepréselni [a kocsit], de az soha nem fog működni. Ebben a tekintetben pedig azt mondanám, hogy inkább Charles hibája volt.”

    Drámai fordulat hozott nagy változást az F1-es bajnoki csatában

    Friss