back to top
2025. szeptember 03. 11:13
Többi

    KezdőlapF1Rossz lóra tett a Ferrari: simán elkerülhető lett volna Leclerc balesete, ha...

    Rossz lóra tett a Ferrari: simán elkerülhető lett volna Leclerc balesete, ha hallgatnak pilótájukra

    -

    A Charles Leclerc és a Ferrari közötti rádiózásból kiderült, hogy a monacói pilóta a Holland Nagydíjon nem akart kiállni közvetlenül azután, hogy Andrea Kimi Antonelli ezt megtette. A csapat azonban kihozta őt, ami végzetes döntésnek bizonyult.

    Katasztrofálisan zárult a Ferrari számára a Holland Nagydíj, hiszen mindkét versenyző kiesett, ráadásul Lewis Hamilton még egy büntetést is összeszedett a monzai fordulóra. Azonban nem ő, hanem Charles Leclerc az, aki különösen bosszankodhat, legalábbis abból a szempontból, hogy teljes mértékben önhibáján kívül végezte a falban.

    A monacói versenyző futama legalább két ponton alakulhatott volna teljesen másképpen. Az egyik pont csapattársa kiesése, amely nagyon rosszkor jött számára, hiszen pont előtte állt ki kereket cserélni. Végül csak George Russell került elé a biztonsági autós fázis következtében, de ez éppen elég volt a láncreakció beindításához. Később egy agresszív manőverrel előzte meg a brit versenyzőt, akinek a padlólemeze megsérült, így elengedte Andrea Kimi Antonellit, aki az 53. körben kiütötte Leclerc-t.

    Mindez a nézők számára is egyértelmű volt, a másik pont viszont kevésbé, hiszen a kulcsfontosságú rádiózást nem játszották be a közvetítésbe. Antonelli az 51. körben állt ki másodszor kereket cserélni, és a Mercedes azzal az egyértelmű szándékkal hozta őt ki, hogy megpróbálkozzanak egy elévágással a Ferrarival szemben.

    A Scuderiánál tudták, hogy ha reagálni akarnak, akkor azt a következő körben kell megtenniük, máskülönben az olasz pilóta alighanem Leclerc elé kerül. Utóbbi viszont más véleményen volt. „Rendben, szerintem maradjunk” – reagált, miután közölték vele Antonelli kerékcseréjét. „Úgy érted, maradjunk kint” – kérdezett vissza versenymérnöke, Bryan Bozzi. „Igen, maradjunk kint – felelte a 27 éves pilóta. – Próbáljuk meg.”

    Nem tudja a bal kéz, mit csinál a jobb az FIA-nál? – furcsa ellentmondás Leclerc manővere kapcsán

    A döntés meghozatalára nyilvánvalóan nem volt sok idő, és a Ferrarinál végül azt választották, hogy nem hallgatnak versenyzőjükre. „Gyere ki, Charles, gyere ki, le akarjuk védeni Antonellit!” – kapta az utasítást Leclerc a 12-es kanyar kijáratánál, és mivel rohamosan közeledett a bokszutcához, nem vitatkozott tovább, hanem teljesítette a kérést.

    A többi pedig már ismert: bár valóban sikerült a Mercedes elé visszatérnie, Antonelli a 3-as, vagyis a Hugenholzbocht-kanyarban megtámadta őt, ám elmérte a manővert, így nekiment Leclerc-nek, aki ott is maradt. „Szerintem ez szükségtelen volt – utalt később a kiállásra. – Mármint soha nem lehet tudni, mi történt volna, de őszintén szólva jónak éreztem a gumikat.”

    Persze nyilvánvaló, hogy Antonelli felelőtlenségéért nem lehet és nem is szabad a Ferrari stratégáit hibáztatni, akik nem számolhattak az ilyesmivel. Azt viszont mindenképpen meg kell jegyezni, hogy Leclerc a 22. körben állt ki először, vagyis, ha utána végigmegy, akkor 50 kört kellett volna megtennie a kemény keverékű abroncsokon. Ez pedig kevesebb, mint amennyit a Haas pilótái teljesítettek ezeken a keverékeken, ráadásul Oliver Bearman, valamint Esteban Ocon tele tankkal kezdte meg ezt az etapját, vagyis Leclerc-nek alighanem a könnyebb autó miatt is egyszerűbb dolga lett volna. Igaz, Lando Norris kiesése után valószínűleg mindenképp kiállt volna, ám ebben az esetben ezt biztonsági autós fázis alatt tette volna meg, így könnyedén visszatér Antonelli elé, aki utána jó eséllyel nem tudott volna támadási pozícióba kerülni.

    Az évtizedes átkot megszakító Lauda előtt tisztelegve öltöznek kékbe Hamiltonék az Olasz Nagydíjra

    Friss