A tízből nyolc csapat versenyzőt cserél az Abu-dzabi Nagydíj első szabadedzésére, köztük a mindkét pilótájával a bajnoki címért harcoló McLaren is. Azonban az adatok azt mutatják, hogy ennek egyébként sincs nagy jelentősége, és erre a pályára ez hatványozottan igaz.
Néhány éve él az a szabály a Forma–1-ben, hogy minden csapatnak kötelező olyan pilótát szerepeltetni a szabadedzéseken, aki legfeljebb két versenyhétvégén van túl. Idén viszont már nem kettő, hanem négy forduló a minimum, így minden állandó versenyzőnek kétszer-kétszer kell kiülnie az első szabadedzést – már amennyiben végigcsinálja a szezont.
Szokás szerint a legtöbben az Abu-dzabi Nagydíjra hagyták az utolsó cserélt, egészen pontosan a Mercedes és a Sauber kivételével minden istálló. Igen, a McLaren is azok között van, akik cserélnek, és Oscar Piastri nem lesz ott a magyar idő szerint péntek délelőtti eseményen. Az ember elsőre azt gondolná, hogy egy világbajnoki címért harcoló versenyzővel csapata nem teszi meg, hogy pont az utolsó fordulón ülteti ki, de ez valójában nem akkora érvágás az ausztrál versenyző számára, és ennek több oka is van.
Egyfelől ott van a helyszín, pontosabban inkább a hétvége lebonyolítása. Abu-Dzabiban ugyanis a tétre menő eseményeket, vagyis az időmérőt és a futamot helyi idő szerint a késő délutáni, illetve kora esti órákban rendezik. Ekkor pedig az aszfalt hőmérséklete már jóval alacsonyabb, mint napközben, vagyis az első (és a harmadik) gyakorláson nem lehet igazán releváns adatokat gyűjteni.
Azonban az adatok azt mutatják, hogy az első tréning kihagyásának helyszíntől és menetrendtől függetlenül sincs nagy jelentősége. Ezt például pont Piastri csapattársa, Lando Norris mutatta meg, aki Spielbergben és Mexikóvárosban is csak a második szabadedzésen kezdte meg a hétvégét, ehhez képest, mindkét futamot behúzta.
Emellett a többi csapatot megvizsgálva is hasonló következtetésre lehet jutni. Ha levesszük azokat az alkalmakat, amikor a Mercedes, a Racing Bulls, valamint a Sauber a tényleges pilótájukkal számolta el ezeket az alkalmakat, lévén újoncok voltak, illetve azokat sem számoljuk bele, amikor az adott csapat valamelyik versenyzője nem ért célba, akkor összesen huszonegy ilyen eset marad. Ebből pedig csak tízszer végzett előrébb az, akinek a teljes hétvége rendelkezésére állt, vagyis ez kevesebbszer valósult meg, mint a fordítottja, amikor az elvileg hátrányból induló versenyzőt intették le hamarabb.
Piastrit egyébként Pato O’Ward fogja váltani. Ami a többi istállót illeti, a Ferrarinál Arthur Leclerc veszi át Lewis Hamilton autóját, így két Leclerc lesz a pályán; a Red Bullnál a jövőre a testvércsapatnál debütáló Arvid Lindblad lesz Yuki Tsunoda helyettese; az Alpine-nál Pierre Gasly helyett Paul Aron lesz a volánnál; a Haasnál Esteban Ocon adja át ideiglenesen az ülését Ryo Hirakawának; a Racing Bullsnál Ayumu Iwasa vezeti Liam Lawson kocsiját; míg a Williamsnél Alexander Albont ültetik ki Luke Browning kedvéért. Az Aston Martin nem véletlenül maradt ki a felsorolásból, hiszen ott Fernando Alonso és Lance Stroll sem fog körözni a hétvége elején: előbbi AMR25-ösét Jak Crawford, utóbbiét Cian Shields veszi át.
