back to top
2025. december 05. 16:04
Többi

    KezdőlapF1Nagy a különbség az esélyesek között Abu-Dzabiban, ketten konfliktusba is keveredtek egymással

    Nagy a különbség az esélyesek között Abu-Dzabiban, ketten konfliktusba is keveredtek egymással

    -

    Lando Norris nagy fölénnyel zárt az élen az Abu-dzabi Nagydíj második szabadedzésén Max Verstappen előtt, akivel feltartásgyanús incidensbe keveredett, de a sportfelügyelők nem vizsgálták a címvédőt. Oscar Piastri a mezőny második felében zárt.

    Péntek délután rendezték az Abu-dzabi Nagydíj második szabadedzését, amelyen immáron mindhárom bajnokaspiráns szerepelt, hiszen Oscar Piastri is megkezdhette a hétvégi felkészülést. Rajta kívül Lewis Hamilton, Yuki Tsunoda, Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Lance Stroll, Pierre Gasly, Esteban Ocon, Liam Lawson és Alexander Albon is visszavette autóját. A kezdés pillanatában a levegő hőmérséklete 26, az aszfalté 31 fokos volt.

    Lezajlott az edzés, amin az F1 egyik bajnokesélyese jót derült, egy másik pedig máris hátrányba került

    Nem véletlen, hogy a Racing Bulls, az Alpine, illetve a Williams versenyzője gurult ki a garázsból először, majd a többiek is követték őket, jellemzően közepes gumikon, ám a lágyak és a kemények is előkerültek. Az első mért körök után Oliver Bearman került az élre, miután a:27.744 másodpercet autózott a piros oldalfalú abroncsokon, 64 ezreddel megelőzve Max Verstappent, aki az első gyakorlás után nem volt elégedett az autójával. Nem sokkal később Lando Norris jött fel mögéjük, de az ő lemaradása már 463 ezred volt.

    Néhány perc után máris jött az első incidens a tabella első két helyezettje között, ugyanis Verstappen akadályozta Norrist az 1-es kanyar kijáratán, miután mérnöke, Gianpiero Lambiase vélhetően azt hitte, hogy honfitársa nem gyorskört akar megkezdeni. A sportfelügyelők jegyezték az esetet, de aztán nem vizsgálták azt. A holland pilóta eközben megelőzte Bearmant, ám Isack Hadjar 1:24.167-es, szintén a lágyakon futott idejétől 386 ezreddel elmaradt.

    A Haas pilótája aztán visszaelőzte Verstappent, miközben a McLaren párosa az eredményjelző közepén szerepelt, de ennek ekkor nem volt jelentősége. Már csak azért sem, mert bő 15 perc elteltével Norris szintén átugrotta a bajnoki listavezetőt, és 125 ezredes hátránnyal feljött a harmadik pozícióba, míg Piastri – akinek módosítottak a beállításain – közvetlenül mögéjük zárkózott fel. Az élen szintén módosult a helyzet, hiszen Bearman 1:23.968-cal átvette a vezetést, míg csapattársa elválasztotta a holland és az ausztrál pilótát.

    Nem sokkal később Charles Leclerc révén a Ferrari is megérkezett az élmezőnybe, és feljött a negyedik helyre, miközben Verstappen már lágy gumikon tért vissza a pályára. A címvédő ennek megfelelően jelentősen gyorsult, és 522 ezredes előnnyel átvette a vezetést, néhány másodperccel később pedig Hadjar szintén friss C5-ösökön 211 ezreddel maradt el tőle. Nico Hülkenberg aztán 104 ezredes lemaradással bejött közéjük. Carlos Sainznak ellenben nem ment ilyen jól, hiszen a 2-es kanyarban megcsúszott.

    A következő percekben folyamatosan jöttek a lágy gumis körök. Norris pedig jóval gyorsabb volt Verstappennél, és 363 ezredet adott neki, míg George Russell feljött a harmadik pozícióba. Piastri ellenben alig tudott javítani, és 68 százados hátránnyal mindössze a tizedik pozícióig ugrott fel. Már a második szektor után is nagy volt a hátránya, de a pálya utolsó részén nagyjából még ugyanannyit kapott csapattársától, igaz, a forgalom nem könnyítette meg a dolgát.

    Ezzel szinte ki is alakult a második szabadedzés végeredménye, hiszen a mezőny nagy része az utolsó szűk fél órában a versenyszimulációt teljesítette. Norris számára biztató mértékű előnnyel végzett az élen Verstappen előtt, akit Russell nagyon szorosan követett. Mögöttük Bearman, Hülkenberg, Gabriel Bortoleto, Hadjar, Leclerc, Andrea Kimi Antonelli és Piastri lett az első tíz sorrendje, de később Alonso feljött a kilencedik pozícióba. Az ausztrál versenyzőnek ugyan volt még egy próbálkozása, de a 6-os kanyarban történt elfékezés miatt nem tudott javítani. Rajtuk kívül talán még Hamiltont kell megemlíteni, a hétszeres világbajnok 856 ezredes hátránnyal tizennegyedikként zárt.

    Ami a versenyszimulációkat illeti, a gyakorlás hátralévő része nyugodt mederben lezajlott, még csak a sárga zászló sem került elő. A köridők alapján Norris a futamra nézve is bizakodhat, még úgy is, hogy Verstappen jóval hosszabb etapot tett meg nála.

    Az Abu-dzabi Nagydíj második szabadedzésének végeredménye

    Friss