Herczig Norbert és Ferencz Ramón a rally-világbajnokságon versenyez 2023-ban, a WRC2 kategóriában. A ŠKODA Rally Team Hungaria párosa azonban nem egy vb futammal kezdi az évet, felkészülésként elindulnak a horvátországi Quattro River Rally Karlovac versenyen.
„A legfontosabb az, hogy a verseny három gyorsasági szakasza szerepel az első világbajnoki futamunk, a Horvát Rally útvonalában is. Ezeket a pályákat így megismerhetjük és versenykörülmények között szokhatunk hozzá ahhoz a speciális fehér aszfalthoz, ami a horvát gyorsaságik egyik jellegzetessége. Több mint hét hónapja nem ültünk versenyautóba, így Ramónnal is újra össze tudunk szokni” – mondta Herczig Norbert.
A ráhangolódást már egy héttel korábban megkezdte a páros, egy Pécs környéki teszten végeztek „mobil üléspróbát”.
„Egy lengyel páros tesztelt és mi tulajdonképpen bekéredzkedtünk. Az ő dekorációjukkal, az ő beállításaikkal, használt gumikon mentünk egy keveset, ez inkább arról szólt, hogy a téli szünet után visszaszokjunk a kanyarsebességekhez és szagoljunk egy kis kipufogógázt” – tette hozzá Norbi, majd mindenkit megnyugtatott, hogy a Skoda Fabia Rally2 evo megjelenése is marad a régi. „A miénk sokkal ütősebb lesz” – mondta mosolyogva.
A Quattro River Rally Karlovac horvát bajnoki futam, a kétnapos versenyen 12 gyorsasági szakasz lesz, az össztáv 115 kilométer. A második nap jelenti majd a keményebb erőpróbát, és felkészülésre is tökéletes a vasárnapi program.
„Igazi vb-s nap lesz a második, 105 kilométernyi gyorsasági szakasszal. Ráadásul három kört megyünk, ami a beállítások finomítására remek lehetőség. Ellenfelekből sem lesz hiány, Gryazin és Greensmith szerepel a nevezők közt, de lesznek horvát és szlovén menők is. Jó lesz a mezőny, de nekünk most félre kell tenni a versengést és a munkára koncentrálni, mert a vb futamra kell a lehető legjobban felkészülnünk” – mondta Herczig Norbert.
A héthónapos szünet folyamatos munkával telt, a WRC2-es részvétel rengeteg előkészítést igényelt. Előre kellett dolgozni, mert a következő hónapokban nem sok ideje lesz sem a csapatnak, sem a versenyzőknek. A világbajnokság futamai legalább egyhetes távollétet jelentenek, két utazás közt keveset lesz itthon a duó.
„A háttérmunka mellett a fizikai felkészülésre is nagy hangsúlyt fektettem, a vb-n nem csak a versenyek embert próbálóak, hanem előtte a pályabejárás is fárasztó, ezért már decemberben elkezdtem a korábbinál is intenzívebb edzésmunkát. Fizikailag bírni fogom, ezen nem múlik majd” – elemezte a felkészülést Norbi, majd a Skoda Fabia Rally2 evo-t felkészítő csapatra is kitért.
„A TOPP Cars adja ebben az évben az autót. 2021-ben remek eredményeket értünk el velük az aszfaltos futamokon. Rómában az ERC dobogóján álltunk, a Barum Rallyn pár másodperc különbséggel lettünk negyedikek, a Rally Hungaryn pedig a második nap végén a második helyen fordultunk. Visszatérünk a Pirelli abroncsokra, amelyeket jól ismerünk. Az újdonságot most is a pályák jelentik majd, de az ERC-ben már megszereztük Ramónnal közösen azt a rutint, hogy hogyan dolgozzuk fel ezeket” – részletezte a szakmai szempontokat Herczig Norbert, aki ugyan izgatottan várja a hétvégét, de egy dolog miatt mégis kicsit szomorú.
„Nem csak mi utazunk tesztversenyre, hanem Patrik fiam is, aki a Székesfehérvár Rallyval készül az ERC szezonjára. Szerettem volna ott lenni, és ő is szívesen jött volna velünk a horvátországi futamra, de hát ilyen a ralis családok élete. Amolyan családi teszthétvégét tartunk, bízom benne, hogy hétfőn már a pozitívumokat tudjuk majd megbeszélni.”